14.2 C
Pals
Dijous, 14 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

Maurici Jiménez, alcalde de Castell-Platja d’Aro, celebra l’acord amb dues plataformes de venda online

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Maurici Jiménez, alcalde de Castell-Platja d'Aro, celebra l'acord amb dues plataformes de venda online
Loading
/

L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro ha creat un conveni amb dues empreses de venda online, Cliccat i Zerca, per assessorar individualment els comerços del municipi que així ho vulguin. Maurici Jiménez, alcalde del municipi, ha passat avui pel Supermatí de Ràdio Capital i ha explicat també que són les dues plataformes líders del sector de la venda online a l’Estat i que, durant un any, els comerços de Castell-Platja d’Aro que ho vulguin tindran el servei de forma gratuïta.

Segons Jiménez, abans de signar l’acord, l’Ajuntament es va reunir amb el president de l’associació d’empresaris de Castell-Platja d’Aro i van concluir que era viable i una gran oportunitat. A més, assegura que ho veuen com a un complement a la venda presencial, no com a un substitut. De fet, l’alcalde ha dit que pot ser una bona oportunitat per atraure gent a visitar el municipi si decideixen recollir la compra que hagin fet prèviament via online a les botigues, ja que d’una altra manera potser no anirien mai a Castell-Platja d’Aro.

Maurici Jiménez també ens ha explicat que durant tota la pandèmia l’Ajuntament ha rebut propostes de diverses plataformes d’aquest mateix sector, però Cliccat i Zerca han estat les que més han convençut, especialment en tres àmbits. En primer lloc, per l’assessorament constant que ofereixen als comerços. També perquè el primer any de servei és gratuït i de prova. I finalment perquè la part logística la valoren molt positivament. Aquesta consisteix en un conveni que tenen les mateixes empreses amb Correus, i que permet que sigui aquest últim qui reculli i envii el paquet als destinataris. Així doncs, els comerços tan sols han de preparar el producte que han venut i ficar-ho en una bossa.

La setmana vinent, segons l’alcalde, començaran els primers contactes entre Cliccat i Zerca amb els establiments locals. A partir d’aquí, cada comerç valorarà la proposta d’obrir-se al sector online i cada botiga començarà aquest projecte en un moment diferent a resta. No obstant, Jiménez ha dit que el temps estimat entre que un establiment accepta la proposta i la tira endavant, és d’unes tres setmanes tenint en compte exemples propers.

Carnaval, sí o no?

Jiménez també ha parlat del Carnestoltes i de si, ara per ara i faltant aproximadament un mes, és viable fer la festa de Carnaval. En aquest sentit, ha avançat que en aquests moments la idea és que es faci la tradicional festa a Castell-Platja d’Aro, tot i que des de l’Ajuntament estan molt pendents a les mesures i restriccions que es van prenent des de la Generalitat de Catalunya.

El que sí és segur és que si es fa hi hauran mesures de seguretat, sigui quina sigui la situació sanitària en un mes. Per exemple, hi haurà d’haver una certa distància entre carrosses (encara per determinar) i tothom haurà de portar la mascareta, inclosos els qui desfilen.

FITUR i la situació del turisme al municipi.

Finalment, l’alcalde ha fet referència a la Fira Internacional de Turisme (FITUR), feta a Madrid anualment en la Institució Firal de Madrid (IFEMA) durant cinc dies al gener, a la qual va assistir-hi fa uns dies.

En aquest sentit, ha remarcat que en els darrers dos anys Castell-Platja d’Aro ha vist com es potenciava el turisme de proximitat en detriment del turisme estranger, que s’ha vist molt afectat per la pandèmia i per les restriccions aplicades per la resta d’Estats europeus, en especial de França, Bèlgica o Països Baixos.

 

 

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios