14.7 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

Més càmeres de videovigilància a Platja d’Aro

Dins l'ampliació ja anunciada de la comissaria, hi haurà una sala de videovigilància més gran per fer front a l'augment de població i els problemes de civisme

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Aquest passat abril, l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro va aprovar el projecte constructiu per a la renovació de la comissaria de la Policia Local. Aquesta remodel·lació es durà a terme per seguir augmentant el nombre d’agents al municipi, així com els serveis que ofereix a la ciutadania.

Un d’aquests serveis serà l’ampliació de la sala de videovigilància, degut a la necessitat, detectada pel consistori, d’instal·lar més càmeres de seguretat al carrer. Aprofitant l’obra, també es vol preparar una sèrie de despatxos que necessitaven a causa de l’augment del nombre d’efectius de la policia i el consegüent creixement del nombre de sergents. Així ho explicava Maurici Jiménez, alcalde del municipi:

 

 

Una de les grans problemàtiques que pateix històricament Castell-Platja d’Aro és l’augment estacional de la població. Segons el cens, el municipi té 12.000 habitants registrats. A l’estiu, aquest nombre es multiplica per 10, arribant a les 120.000 persones.

Segons expliquen des de l’ajuntament, l’augment de la població en època estival suposa també un creixement de l’incivisme, i la seguretat viària se’n veu perjudicada. En unes declaracions realitzades al Diari de Girona, Jiménez ha comentat que “no tenim problemes delinqüencials, però la situació sempre és molt complexa durant aquests mesos.” Ara mateix, Platja d’Aro disposa de 49 agents.

De moment, però, les obres estan parades

La reforma, pressupostada en uns 290.000 euros, té previst cobrir tot el terrat de l’edifici actual -uns 90 metres quadrats-. Malgrat que la previsió era finalitzar les obres a principis de 2023, aquestes es poden veure endrarrerides perquè el concurs públic ha quedat desert.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies