La Cambra de Comerç de Palamós ha tancat l’any 2024 amb un balanç molt positiu. Prop de 1.200 persones han participat en les activitats i serveis impulsats per l’entitat, que han generat un impacte econòmic estimat de gairebé un milió d’euros a la comarca. Aquesta xifra consolida la Cambra com un agent clau en la dinamització econòmica del territori.
Al llarg de l’any, la Cambra ha posat en marxa 27 programes específics que han beneficiat directament més de 1.000 empreses, així com un centenar de persones demandants d’ocupació i un nombre similar de nous emprenedors. Les línies d’actuació s’han centrat en àmbits com la digitalització, la formació, la sostenibilitat i l’impuls a l’emprenedoria.
Entre les activitats més destacades del 2024 hi ha tres jornades estratègiques: el Debat d’Economia a Begur, la promoció del distintiu de sostenibilitat Biosphere i la jornada del Kit Digital per a petites i mitjanes empreses. En conjunt, aquestes trobades han aplegat gairebé 400 participants.
Pel que fa a la formació contínua, 157 persones han participat en cursos orientats a millorar competències en àmbits com el màrqueting digital, el lideratge, la comunicació i la seguretat laboral. Paral·lelament, més de 100 joves i majors de 45 anys han accedit a programes de capacitació adaptats a les necessitats reals de les empreses.
En digitalització, la Cambra ha organitzat 16 jornades, ha gestionat 66 certificats digitals i ha fet 145 assessoraments personalitzats. També ha tingut un paper rellevant en la promoció de la sostenibilitat, amb 60 empreses que han obtingut el distintiu Biosphere i 161 persones que han assistit a sessions formatives en aquest àmbit.
En suport a l’emprenedoria, s’han creat 12 noves empreses i s’han atès 85 emprenedors amb un total de 255 consultes resoltes. També s’han fet quatre sessions formatives amb una seixantena de participants.
De cara al primer semestre del 2025, la Cambra ha programat una dotzena de cursos i jornades adreçades a professionals i empreses del territori. S’hi inclouen iniciatives sobre digitalització, exportació, facturació electrònica i oficis específics, amb especial atenció a col·lectius vulnerables com els joves o les persones majors de 45 anys.