15.7 C
Pals
Diumenge, 24 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

Més de 700 establiments d’arreu de les comarques gironines participaran en la segona edició de ‘La ComerÇiada’

En aquesta segona edició el nombre d'adhesions ha crescut un 16%

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

La segona edició de ‘La ComerÇiada’, impulsada per la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), les cambres de comerç de Girona i Palamós i tretze associacions de comerciants de les comarques gironines, ha incrementat un 16% les adhesions respecte a l’any anterior. Aquest any, més de 700 establiments participaran en la campanya, que se celebrarà del 18 al 20 d’octubre. L’objectiu és impulsar el comerç de proximitat i posar en valor els establiments locals mitjançant accions creatives i activitats a totes les comarques.

Mercè Ramírez de Cartagena, presidenta de Girona Centre Eix Comercial, ha destacat durant l’acte de presentació, celebrat al centre cultural La Mercè de Girona, que la “força de la unió” és el motor de la campanya. Aquest any, Girona Centre Eix Comercial lidera l’esdeveniment en qualitat d’amfitriona, reforçant l’aposta pel comerç local com a peça clau de la vida social i econòmica dels barris.

Entre les activitats més destacades, hi ha sortejos com un vol en globus a Palafrugell i un premi de compres de mil euros a Girona. També s’han organitzat activitats infantils, música i dansa a Palamós, Olot i Sant Feliu de Guíxols, així com degustacions i tallers al Comerç de Sant Antoni de Calonge, que també estrenarà una nova aplicació de compres, “Tengui”. A Blanes, els establiments oferiran un gran sorteig de productes. Aquestes propostes creatives i diferenciades volen atreure la clientela i promoure la compra en els comerços locals.

Amb el lema “Somriures de colors”, la campanya busca transmetre els valors del comerç de proximitat, com ara la confiança, la sostenibilitat i l’empatia. Segons David Font, gerent de “d+font Comunicació Creativa” i creatiu de la campanya, el somriure serà l’element decoratiu que lluiran tots els establiments participants, acompanyat de bosses de metacrilat de colors i cartells promocionals. A més, es reforçarà la presència publicitària en premsa, ràdio i televisió gràcies al suport de les cambres de comerç.

El projecte va néixer l’any passat com una alternativa al Black Friday, inspirant-se en altres iniciatives de suport al comerç local com l’”Small Business Saturday” americà o el “Shop Local Day” espanyol. “La ComerÇiada” reivindica el comerç de proximitat com un eix fonamental per mantenir la vitalitat dels pobles i ciutats. Albert Gómez, responsable de Comerç de la FOEG, ha recordat que els comerciants locals fomenten vincles entre veïns i reinverteixen en l’economia de la comunitat. A més, ha afegit que aquest comerç ofereix productes i serveis adaptats a les necessitats dels clients, creant experiències úniques i de confiança.

Des de la FOEG i les associacions de comerciants, es creu que un barri amb comerç local actiu és un espai més segur i inclusiu, amb una major qualitat de vida. “Volem fixar La ComerÇiada en el calendari del consumidor”, ha conclòs Albert Gómez, tot animant la ciutadania a apostar pel comerç local no només com una opció de compra, sinó com un compromís amb el futur del nostre entorn i país.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -