14.2 C
Pals
Dissabte, 16 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

Montserrat Ribera: “La majoria de queixes són del servei de telecomunicacions i internet”

La directora de l'Agència Catalana del Consum assegura que el consumidor cada cop està més informat

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Montserrat Ribera: "La majoria de queixes són del servei de telecomunicacions i internet"
Loading
/

El consumidor cada cop està més informat. Aquesta és una primera conclusió a la que ha arribat la directora de l’Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, després d’analitzar les dades de les actuacions el 2017 a les comarques gironines. Les consultes han augmentat un 3%, però han disminuït les reclamacions. Això, segons Ribera, també implica que les empreses estan més conscienciades dels drets dels consumidors.

Les principals queixes venen del servei de telecomunicacions i internet, ja que és un dels que més contractes genera en cada llar. L’Agència Catalana del Consum té un acord amb el consell comarcal del Baix Empordà, de manera que el consumidor pot adreçar-hi dubtes i reclamacions al mateix organisme local. Montserrat Ribera també ha volgut destacar la mediació i l’arbitratge com dues vies ràpides per solucionar conflictes entre les empreses i els consumidors.

L’últim any, l’Agència Catalana del Consum ha imposat un 26% menys de sancions a les comarques gironines. El 2016 van ser un total de 42 mentre que el 2017 han estat 31. La majoria de sancions són per clàusules abusives, per la negativa o la resistència a subministrar dades i les pràctiques comercials deslleials.

Escolta l’entrevista sencera

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -