14.3 C
Pals
Dimarts, 5 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

Narcís Ferrer: “Volem apostar per un turisme desestacionalitzat i desconcentrat per la Costa Brava”

Supermatí - entrevistes
Supermatí - entrevistes
Narcís Ferrer: “Volem apostar per un turisme desestacionalitzat i desconcentrat per la Costa Brava”
Loading
/

Ahir vam parlar amb Narcís Ferrer, director de l’Agència Catalana de Turisme per conèixer l’estat del turisme durant aquesta temporada estival i com afrontaran els reptes de futur.

Ferrer explica que treballen conjuntament amb El patronat de Turisme de Costa Brava Girona per planificar el pla d’acció turístic del 2023 de l’Empordà. I pel que fa a temporada turística anual a la zona de la Costa Brava, el director defensa que és “molt àmplia i pot començar al març i pot acabar a finals d’octubre, sumat a les diverses campanyes turístiques que es fal al llarg de l’any”.

Quant els reptes de la nova temporada, Ferrer explica que es plantegen objectius que puguin atreure el turisme familiar i proper. També parla d’un altre tipus de mercats a llarga distància, “que s’han convertit en molt fidels i que tenen grans efectes de desestacionalització”, com el mercat americà, sobretot en el sector hoteler i de restauració.

“L’objectiu de la Generalitat, és crear un projecte de turisme responsable, que procuri entendre que el model dels 90 és caduc” afirma Ferrer. És a dir, el que es vol aconseguir és un la desestacionalització, la diversificació de l’oferta i perfils de demanda, la desconcentració de zones principals sobrepoblades, i també l’augment de la despesa, generant més valor afegit al territori.

 

Temps de lectura: < 1 minut

Més àudios