5.9 C
Pals
Diumenge, 22 desembre 2024
- Publicitat -

Núria Lleal: “Amb aquest nou SIAD volem arribar al màxim de dones possibles i que el servei sigui accessible”

Supermatí - entrevistes
Supermatí - entrevistes
Núria Lleal: "Amb aquest nou SIAD volem arribar al màxim de dones possibles i que el servei sigui accessible"
Loading
/

L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un nou punt d’atenció del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), un recurs impulsat pel Consell Comarcal del Baix Empordà. I per parlar d’aquest nou servei i de les necessitats de les dones de la comarca ens ha visitat al Supermatí la responsable d’aquest SIAD de Calonge i Sant Antoni i psicòloga del SIAD, Núria Lleal.

“Amb aquest nou punt a Calonge volem oferir un servei de proximitat perquè totes les dones de la comarca puguin accedir als recursos i serveis que els pertoquen”, destaca Lleal. L’espai s’ubica al centre del poble, al carrer Àngel Guimerà, una ubicació estratègica que permet visibilitzar el servei. Lleal comenta que, tot i que abans ja es donava suport a les dones de Calonge en altres punts del Baix Empordà, el fet de disposar d’un espai fix facilita que moltes d’elles puguin acudir-hi de forma més directa i immediata.

Lleal subratlla que el SIAD vol ser una “porta d’entrada” a recursos variats, abordant no només l’atenció directa a les dones, sinó també la prevenció i sensibilització en àmbits com la lluita contra les violències masclistes. El servei ofereix suport psicològic per a les dones que ho necessiten i assessorament legal per tractar qüestions com la custòdia dels fills o altres drets jurídics. A més, Lleal destaca que el SIAD també col·labora amb els ajuntaments de la comarca per implementar accions preventives que fomentin una societat més igualitària i segura per a les dones.

A més de l’atenció directa, el SIAD treballa amb altres serveis com els de salut i els serveis socials, que poden derivar casos a aquest punt d’atenció. Les dones interessades poden accedir-hi també a través de telèfon, correu electrònic o directament a l’oficina, que obre el segon i quart dilluns de cada mes de nou del matí a dues del migdia. Tot i això, Lleal recorda la importància de demanar cita prèvia per assegurar que totes les usuàries rebin una atenció de qualitat.

“En un mes de funcionament, hem pogut comprovar que moltes dones han trobat més fàcil venir quan tenen un punt físic visible, on no necessiten fer una trucada o un missatge previ”, comenta Lleal, que destaca que en situacions de vulnerabilitat, aquesta proximitat facilita molt l’accés a l’ajuda necessària.

Sobre el futur, Lleal explica que el servei estudiaran la demanda per valorar una possible ampliació de dies d’atenció. “Ara mateix funcionem dos dies al mes, però el proper any revisarem amb la regidora de Calonge i Sant Antoni si cal reforçar aquest punt segons les necessitats que detectem”, afegeix la responsable del SIAD. Aquest nou punt, conclou Lleal, permetrà “reforçar la xarxa de suport i garantir que totes les dones del Baix Empordà puguin exercir els seus drets amb llibertat i sense barreres”.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios