Avui al Supermatí us expliquem una notícia de certa importància a casa nostra. Us parlem de l’enfrontament entre dos municipis del Baix Empordà per la propietat del concepte “Carnaval de carnavals” o “Carnaval dels carnavals”.
Aparentment, semblen el mateix, però no ho són. “Carnaval de carnavals” és l’eslògan amb què tradicionalment s’ha promocionat el Carroussel Costa Brava de Palafrugell. I, a Platja d’Aro, aquest cap de setmana celebren un esdeveniment que han presentat com la Champions dels Carnavals perquè consistirà en una gran rua amb algunes de les millors colles i carrosses de carnestoltes de la comarca.
I aquesta festa, han decidit promocionar-la com “El carnaval DELS carnavals”. Té lògica, perquè, certament, té l’objectiu de ser un recull del millor dels carnavals de la comarca. El problema és que l’eslògan ja estava agafat. I això és evident per tothom que conegui els dos pobles.
Si els creadors de la marca no ho sabien, malament perquè no coneixen prou l’entorn on han d’enviar el missatge promocional. I si realment sabien que ja existia, pitjor. Perquè l’objectiu de la campanya hauria estat fer polèmica.
De totes maneres, aquest enfrontament del que us parlava al principi és verbal, simplement i no s’han arribat a plantejar accions jurídiques. Però al Supermatí us proposarem tots els punts de vista. De seguida ho ampliem!