Sant Feliu de Guíxols ha presentat el seu projecte de gran aparcament. Tindrà espai per 515 cotxes. Estarà situat, una part darrera de l’estació d’autobusos, i l’altra a tocar de l’aparcament de la carretera de Tossa. Més o menys, a uns 10 minuts del centre. Una distància perfectament assumible per qualsevol persona que vulgui anar a Sant Feliu de Guíxols.
L’aparcament és un dels grans maldecaps que genera la mobilitat imposada al Baix Empordà, que barra el pas a qualsevol mitjà que no sigui el cotxe. A l’estiu és impossible aparcar vagis on vagis. I a l’hivern, tampoc és gaire fàcil, i molts dels qui ens escolteu des del cotxe estareu pensant on el deixareu quan arribeu on esteu anant.
I aquí Sant Feliu fa una aposta clara per una de les opcions que els Ajuntaments tenen sobre la taula. Aparcaments perifèrics o deixar el cotxe a la porta d’allà on volem anar? Aquest és un debat essencial que hem d’entomar i que redibuixarà la forma com veiem els nostres carrers.
Per exemple, Platja d’Aro ha apostat clarament per eliminar els cotxes de les artèries principals durant l’estiu. Avui també expliquem com ara les restriccions per moure’s amb el cotxe desapareixen. O Palafrugell també a obrint aparcaments que no estan al centre centre.
Hi haurà opinions per tot. Si ens basem en la comoditat, els veïns preferiríem aparcar a la porta de casa. I els botiguers del centre voldrien que els clients haguessin de caminar el mínim possible per arribar fins a ells. Però per altra banda, traiem els cotxes del centre eliminem sorolls, atropellaments i contaminació, i obrim espais per passejar i jugar. Ara bé, cal una planificació a llarg termini, i aquí és on fallem.
De tot plegat, avui en parlarem al Supermatí amb el regidor d’Urbanisme de Sant Feliu, Josep Saballs. Escolta’ns a radiocapital.cat.