L’equip de govern de Palafrugell apunta que s’ha trobat amb un ajuntament amb greus mancances d’organització interna a nivell administratiu i aquests primers 100 dies al capdavant del consistori han intentat “donar solució a aquestes problemàtiques”. L’alcalde del municipi, Juli Fernández (PSC), i el primer tinent d’alcalde, Isidre Tenas (SGdP), han admès que s’han trobat un Ajuntament on calia resoldre, de manera ràpida i urgent, les mancances en aspectes de coordinació i planificació interns. Juli Fernández ha destacat que aquesta manca de planificació ha comportat, en diversos casos, “la desmotivació del personal del consistori”.
Tal com destaca l’alcalde de Palafrugell, durant aquests tres primers mesos al capdavant del govern la prioritat ha estat “posar ordre” establint, a curt termini, diverses accions i resolent les principals problemàtiques que s’han trobat sobre la taula. L’alcalde, entre les diverses qüestions, ha destacat la mala gestió dels residus i la pròpia gestió del contracte d’escombraries o la manca de personal necessari en àrees importants pel funcionament intern com són les de contractació o la de serveis jurídics.
Per això, la previsió per part de l’equip de govern és que ben aviat es pugui començar a desplegar el nou Pla d’Acció del nou govern que ha de permetre una major coordinació i planificació dins el mandat, un cop estigui ordenat a nivell intern el funcionament administratiu del consistori. “Si no ens organitzem a nivell intern, l’ajuntament no podrà tirar endavant de manera correcta”, destaca l’alcalde.
Col·lapse administratiu i falta de planificació i coordinació
En aquest sentit, segons Juli Fernández, els primers dies del nou govern de Palafrugell han estat marcats per quatre grans problemes que es visualitzen com els més urgents a resoldre, que són “el col·lapse administratiu, els problemes a l’àrea de contractació, la descoordinació i la manca de planificació”.
Com a exemples d’aquest col·lapse cal destacar que el nou govern s’ha trobat amb contractes caducats com poden ser els de riscos laborals, el servei postal o el de telefonia, entre d’altres; o situacions com el del contracte de residus, on no existia ni un calendari d’accions ni la informació necessària sobre el desenvolupament del servei. Juli Fernández també ha destacat la manca de planificació pel que fa a la gestió i seguiment dels fons Next Generation. Per això, també volen crear un equip que treballi per demanar, gestionar i controlar aquests fons europeus.
Pel que fa a la descoordinació una de les accions que s’ha pres ha estat comptar amb la figura, de nova creació, d’un coordinador que doni sortida a aquelles problemàtiques que afecten de manera global a diverses àrees i on fins ara no es donava sortida amb solucions concretes. I, finalment, a nivell de planificació es treballa actualment per dotar a les àrees dels recursos necessaris per establir eines que permetin una estratègia a mitjà i llarg termini que finalitzi amb un millor servei cap a la ciutadania.
I tot i que l’anterior equip de govern estava format per tres regidors de Som Gent del Poble, Juli Fernández ha volgut destacar que les problemàtiques no provenien de les àrees que gestionaven aquests regidors.
Juli Fernandez: No em tremolarà el pols, si he d’aprovar una moratòria de llicències turístiques