L’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) ha estrenat nou marxandatge per promocionar el municipi. Amb aquest objectiu s’han creat des de làmines, postals i tote bags amb imatges diferents per cada un dels cinc nuclis principals de Palafrugell: Palafrugell, Calella de Palafrugell, Tamariu, Llafranc i Llofriu. Les il·lustracions que apareixen en cada un d’aquests elements els ha creat la il·lustradora palafrugellenca Anna Grimal.
La idea de crear el marxandatge sorgeix de les mateixes oficines de turisme en constatar que els records turístics són un element encara indispensable per a molts viatgers. Fins a l’actualitat, a Palafrugell encara no hi havia cap article de marxandatge creat i distribuït des de la mateixa administració. Ho explica el regidor de promoció econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell, Marc Piferrer.
Així doncs, per cobrir la demanda, l’IPEP va encarregar a la il·lustradora Anna Grimal, la creació d’una imatge amb la qual s’identifiquessin elements del territori. La imatge va acompanyada del nom de cada indret i del logotip de ‘Visit Palafrugell’. Així, a través d’aquest element es pot fer un reclam de la marca i estendre la imatge del municipi i les seves platges.
La il·lustradora Anna Grimal explica que fer la il·lustració no ha estat del tot complicat, però a l’hora d’escollir els colors i els elements més representatius per crear cada postal ha estat més difícil. “La feina ha estat més senzilla treballant amb els membres de l’IPEP”, explica Anna Grimal.
Aquests elements ja es poden adquirir a les oficines de turisme del municipi. A Palafrugell s’hi trobaran tots els models, mentre que a les oficines ubicades a les platges, hi haurà les del nucli on estan ubicades. Una quinzena d’empreses d’allotjament del municipi també han fet comanda d’aquests materials per disposar-ne als seus establiments. Marc Piferrer no descarta ampliar el nombre d’ubicacions i marxandatge d’aquesta campanya.