Promoguda per la Diputació de Girona i sota el lema “És de mercat, és bo”, La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) organitza des d’ahir dilluns dia 16 i fins al 31 de maig, diverses activitats al voltant dels seus principals mercats.
En l’àmbit baixempordanès, Palafrugell, Palamós i Sant Feliu se sumen a una iniciativa que també compta amb la participació de Girona, Lloret de Mar, Portbou, Roses, Salt i Olot.
Precisament a Olot va tenir lloc ahir la presentació de la campanya d’enguany, que busca donar a conèixer el valor dels mercats locals i la qualitat dels seus productes. També es volen potenciar els circuits de comercialització curts i els sistemes alimentaris locals, reivindicar els productes de proximitat, i promoure hàbits de consum de productes frescos, que són més saludables i sostenibles.
Es tracta de la cinquena edició de la Setmana, inclosa en el marc de l’acció internacional “Love Your Local Market” (Estima el teu mercat local). Cal destacar que els mercats de la XMSG i la Diputació participen des del 2018 en aquesta campanya internacional que va néixer al Regne Unit al 2011, amb la “voluntat de reivindicar els mercats com a punt de trobada dels pobles i ciutats, i alhora com a vehicle d’aprenentatge en matèria de productes frescos, de proximitat i de temporada.