11.7 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

Palafrugell fa un homenatge a Teresa Juvé el dia del seu 100 aniversari

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
El Museu del Suro va acollir l’acte d’obertura de l’Any Teresa Juvé, en el centenari de l’escriptora i pedagoga establerta a Esclanyà. L’acte organitzat per la Fundació Josep Pallach va fer coincidir un sentit homenatge amb el mateix dia del seu 100 aniversari.

A la trobada, que es va fer amb la limitació d’aforament i totes les mesures de seguretat anti-Covid19 va comptar amb les intervencions del president de la Fundació Pallach, Josep M. Soler, el secretari general de Cultura, Lluís Baulenas; l’editor de Meteora, Jordi Fernando; el director de la Institució de les Lletres Catalanes, Oriol Ponsatí-Murlà i l’alcalde Palafrugell, Josep Piferrer.

Teresa Juvé, una història de 100 anys

Teresa Juvé neix a Madrid, ciutat natal també de la seva mare, però la família es trasllada a Barcelona quan ella fa 12 anys. Allà tindrà l’oportunitat d’estudiar amb professors com Jaume Vicens Vives o Carme Serrallonga, a l’Institut Escola Ausiàs March.
Després de la Guerra Civil s’exilia a Tolosa de Llenguadoc, amb la seva mare i els seus dos germans. Durant l’exili realitzarà els estudis de Filologia i Literatura Comparada, i donarà classes d’espanyol.

El 1948 es casà amb Josep Pallach, dirigent socialista també a l’exili, a qui conegué a Cotlliure. El matrimoni visqué a París, on donaven classes a un institut pilot d’Ensenyament Mitjà. Allà nasqué la seva filla Antònia.
L’any 70 la família retorna a Catalunya. El matrimoni donaria classes a la UdG mentre la carrera política de Pallach culminava en ser elegit secretari general del PSC. Però moriria dos dies després del nomenament. Teresa Juvé seguí dedicant-se a la docència.

 

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies