L’Ajuntament de Palafrugell ha distingit amb els Diplomes al Mèrit Ciutadà 2022 aquells hotels familiars que van néixer amb el boom turístic dels anys 60 i 70 i que encara continuen actius. Els guardons han volgut posar en relleu el llegat dels diferents establiments, que s’han anat adaptant a les necessitats i a les noves formes de turisme al llarg d’aquestes dècades. I en paral·lel, com subratlla el consistori, la concessió del diploma també vol “encoratjar el sector”, que s’ha vist directament afectat per les conseqüències de la pandèmia o dels diferents temporals (especialment, aquells hotels que estan a primera línia de mar). El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha entregat els guardons als negocis distingits.
Segons subratlla l’Ajuntament, el guardó honorífic d’aquest 2022 ha volgut distingir “aquells establiments hotelers en actiu que al llarg de diverses generacions han ofert un servei de qualitat i personalitzat als clients i visitants”. Tot això, també, adaptant-se als diferents canvis i tendències que ha anat experimentant el sector i el turisme al llarg de totes aquestes dècades.
En total, hi ha hagut quinze hotels que han rebut el Diploma al Mèrit Ciutadà que concedeix l’Ajuntament. Són els Alga, Casamar, Garbí, La Muntanya, La Torre, Llafranch, Llevant, Mediterrani, Montecarlo, Port Bo, Sant Roc, Tamariu, Terramar, La Llagosta i l’hostal Plaja.
Situats a Palafrugell o als nuclis de Llafranc, Calella i Tamariu, tots ells són negocis del sector turístic palafrugellenc, que han estat regentats pels mateixos vincles familiars durant més de mig segle. “Destaquen per saber mantenir la tradició dels elements locals al llarg de tots aquests anys”, subratlla l’Ajuntament.
Els establiments guardonats aquest any van néixer amb el boom del turisme dels anys 60 i 70. La gran majoria van obrir portes aprofitant aquest creixement, tot i que també n’hi ha que es remunten gairebé un segle enrere, com el Terramar i el Llevant, perquè van néixer a mitjans dels anys 30.
D’altra banda, l’Ajuntament tampoc passa per alta que aquest reconeixement també suposa “una mostra de suport al sector per encoratjar-lo a seguit treballant”. Sobretot, després dels anys “d’extrema dificultat” que han comportat la pandèmia de la covid-19 i també “la duresa dels darrers temporals”; especialment, en aquells hotels situats a primera línia de mar.