13 C
Pals
Dissabte, 22 febrer 2025
- Publicitat -

Palamós assigna 84.000 euros en la tercera convocatòria d’ajudes als negocis afectats per la covid

De les 178 peticions que es van tramitar, 140 s’han resolt afirmativament i rebran aquest ajut directe de 600 euros per negoci

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palamós destinarà inicialment un pressupost de 84.000 euros per ajudar als establiments i serveis del municipi que a causa de la Covid-19 han hagut de restringir la seva activitat i s’han vist afectats econòmicament, segons el Diari de Girona. En total, es van presentar 178 peticions a l’Àrea municipal de Promoció Econòmica, de les quals només 140 negocis rebran les subvencions.

Aquesta és la tercera convocatòria que realitza l’Ajuntament de Palamós per donar ajudes directes al sector empresarial del municipi. L’objectiu és pal·liar els afectes negatius de la crisi econòmica ocasionada arran de la pandèmia. Les empreses locals durant l’últim any, s’han vist restringides per les mesures marcades per la Generalitat per frenar l’avanç de la Covid-19.

Per això, l’Àrea municipal de Promoció Econòmica va obrir aquesta convocatòria on s’han resolt afirmativament 140 peticions del total de 178 tramitades. Els establiments i empreses seleccionats rebran durant aquest mes d’octubre un ajut directe de 600 euros per negoci, coincidint amb la finalització de la temporada turística.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Jordi Vayreda: “Els boscos que han patit sequera i les temperatures elevades fan que augmenti el risc d’incendi”

Les pluges de les últimes setmanes han ajudat a millorar el nivell dels embassaments, però la situació dels boscos continua sent preocupant. Després de més de tres anys amb precipitacions molt per sota de la mitjana, els experts alerten que els efectes de la sequera no es poden revertir en pocs mesos. "El 2024 ha estat un any més plujós, però els boscos necessiten molt més temps per recuperar-se", explica Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Segons ell, "si aquest 2025 segueix plovent amb regularitat, potser començarem a veure una millora real en alguns ecosistemes".

Altres notícies