L’Ajuntament de Palamós ha reactivat el servei de menjador social a domicili per a persones del municipi en situació de vulnerabilitat. Aquest programa garanteix àpats diaris a aquelles persones que no poden cobrir aquesta necessitat bàsica a causa de dificultats econòmiques o de mobilitat.
El servei, gestionat per l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania, disposa d’un pressupost de 18.000 euros per a aquest 2025, destinats a sufragar l’elaboració dels àpats. Segons les previsions municipals, una mitjana de set persones al mes es beneficiaran d’aquesta ajuda, després de ser valorades pels Serveis Socials.
Els menús són preparats per la Fundació Hospital de Palamós, que els elabora sense ànim de lucre i adaptats a les necessitats de cada usuari. La seva distribució la realitza diàriament la Creu Roja de Palamós, en el marc d’un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament.
Aquest menjador social forma part del Programa d’Atenció Domiciliària, que ofereix suport a persones amb dependència, pèrdua d’autonomia o dificultats de mobilitat. A més de garantir l’alimentació, aquest servei permet als tècnics sanitaris mantenir contacte directe amb els usuaris, fent-ne un seguiment per detectar possibles necessitats addicionals i coordinar la seva atenció social.
El programa també inclou un servei de menjador a domicili per a persones amb mobilitat reduïda que poden costejar-se l’àpat, però necessiten rebre’l a casa. En aquest cas, una vintena d’usuaris reben el menú diàriament gràcies a l’acord entre l’Ajuntament i Creu Roja Palamós.