L’Ajuntament de Palamós crea un canal de comunicació per WhatsApp i presenta, a més, un nou espai web (infopalamos.cat) que inclou una completa agenda i espai de notícies. La voluntat del consistori és potenciar la comunicació amb la ciutadania i que aquesta sigui més accessible.
El nou canal de WhatsApp és un servei d’enviament d’informació unidireccional, per tant, que no respondrà missatges, i és d’on només es compartirà informació d’interès públic per la ciutadania de Palamós amb continguts, comunicats i altres informacions rellevants i d’actualitat municipal. Aquesta aplicació ha de permetre també l’enviament d’alertes, sempre d’informació de servei, especialment per situacions d’emergència o per afectacions rellevants en subministraments bàsics, en la mobilitat o altres qüestions i situacions que requereixin la màxima difusió, tal com explica la regidora de comunicació i participació ciutadana, Núria Botellé.
Els missatges s’enviaran de manera periòdica a través d’aquesta aplicació, a partir de les llistes de difusió de WhatsApp, i arribaran a les persones adherides de manera separada a la resta, per tant, no es crearà cap grup de WhatsApp i ningú podrà conèixer el número de telèfon dels integrants ni enviar-los cap missatge.
Les persones interessades a poder comptar amb aquest canal municipal d’informació, només cal que afegeixin el número 972 600 026 al grup de contactes del seu mòbil, i que enviïn un missatge especificant la paraula “Alta”. Per deixar de rebre comunicacions el procés és el mateix, però en aquest cas enviant un missatge amb la paraula “Baixa”.
La voluntat és que aquesta eina creï una comunicació més directa, ràpida i concreta, entre l’Ajuntament i la ciutadania, fent-la accessible a tothom. L’alcalde del municipi, Lluís Puig explica que des del consistori fa temps que treballen per millorar la comunicació amb la ciutadania.
La regidora de patrimoni marítim i local i impulsora del projecte, Maria Puig, destacava que a part de millorar la comunicació amb la ciutadania, aquestes dues eines també havien de permetre dinamitzar els canals de comunicació ja existents del consistori.
Un nou espai web amb agenda i notícies
L’Ajuntament del consistori també ha presentat el nou web municipal, infopalamos.cat que inclou un apartat de notícies més dinàmic, així com una nova agenda. Aquest nou espai s’adapta als diferents dispositius electrònics, i ofereix la possibilitat als usuaris de poder cercar els esdeveniments de l’agenda de la manera més còmoda, ja sigui visualitzant-los per dia, setmana, mes, en llista, per ubicació, o fins i tot, per categoria o temàtica. També podran cercar, a través de paraules clau, aquell esdeveniment concret que els interessi, molts dels quals permeten enllaçar amb el web de l’organització per adquirir les entrades de l’esdeveniment consultat.
Al nou apartat de notícies compta amb més capacitat per ubicar-hi fotografies i vídeos, i també inclou un espai per a incidències, on poder ressaltar aquelles informacions de servei que cal posar en relleu per la seva importància o urgència. També si ha sumat un apartat per a les notícies destacades. A més, algunes de les facilitats que ofereix aquest espai web són l’opció de poder compartir els esdeveniments i les notícies directament a través de les xarxes socials de l’usuari; o bé poder afegir l’esdeveniment al calendari personal (Google Calendar, iCalendar, etc.).
El nou web que és plenament compatible amb l’actual portal municipal a Internet palamos.cat, que inclou continguts més específics de gestió i organització municipal, i des del qual es pot enllaçar amb els nous espais d’agenda i notícies. Tots aquests canals de comunicació municipals que ara es presenten, se sumen als que actualment ja té actius a les xarxes socials l’Ajuntament de Palamós, concretament a Instagram, X (Twitter), Facebook, Telegram, així com l’App Palamós.