El pla estratègic de desenvolupament local Palamós Peix impulsa una nova campanya nadalenca per promocionar el peix fresc de la llotja local. Amb l’objectiu de fomentar-ne el coneixement i el consum durant aquestes festes, es vol destacar la qualitat d’aquest producte pesquer de proximitat com a protagonista dels àpats nadalencs.
Sota l’eslògan “Aquest Nadal, peix de Palamós a taula”, la campanya es difon a través de xarxes socials i anuncis en diversos mitjans de comunicació. També s’han creat unes postals de Nadal originals, que inclouen receptes marineres elaborades amb productes locals com el peix blanc i les gambes de Palamós. Les receptes proposades són crêppes de peix amb salsa de cranc, peix blanc embolicat en pasta de full i suquet de gambes.
S’han imprès 2.000 d’aquestes postals, que es distribueixen gratuïtament a les peixateries del Mercat Municipal i a les del Mercat del Peix, situat a la llotja del port. La campanya també es complementa amb la promoció de restaurants al web visitpalamos.cat, on es poden trobar menús especials de Nadal centrats en el peix fresc local.
Des de 2018, Palamós Peix treballa per impulsar el desenvolupament local mitjançant el sector pesquer. El projecte, impulsat per l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors, aposta per la sostenibilitat de la pesca i la divulgació dels valors culturals i gastronòmics del peix fresc de proximitat.