L’Ajuntament de Palamós, la Confraria de Pescadors del municipi i l’Organització Productors Pesquers palamosina, promocionen un any més els productes pesquers locals, al Fòrum Gastronòmic Girona, que en la seva edició de 2024, s’ha iniciat aquest dilluns 11 de març i que acabarà dimecres 13 de març, al Palau de Fires de Girona. S’ha ubicat un estand conjunt on es pot veure la promoció que es fa de la Marca Garantia de Gamba i del projecte estratègic Palamós Peix.
Aquesta acció de promoció s’ha complementat aquest dilluns, amb showcooking on la gamba de Palamós ha estat la protagonista i que s’ha dut a terme a la Barra Gastronòmica del Fòrum de Girona. La demostració culinària ha estat a càrrec dels xefs del restaurant palamosí ‘Kaos’, Dovar Muñoz i Miki Garcia, que han presentat una recepta de ravioli de gamba de Palamós i suquet de gatet.
La demostració també ha comptat amb la presència de la gerent de la Confraria de Pescadors de Palamós, Cristina Mañas, i de la cap de l’Àrea de Promoció Econòmica i Turisme, Sílvia Romero, que han pogut presentar al públic assistent el treball que es fa des de la Marca de Garantia Gamba de Palamós i des del projecte Palamós Peix.
La Marca de Garantia Gamba de Palamós i Palamós Peix
Palamós té com una de les principals accions de promoció al Fòrum Gastronòmic Girona 2024, la difusió de la Marca de Garantia Gamba de Palamós, divulgant les empreses que ja en formen part, així com el treball, accions i objectius que si desenvolupen. En aquest cas l’activitat divulgativa a l’estand va més enllà de la informació de la gamba i la seva qualitat, permetent la degustació de productes que hi són vinculats, com el sofregit de gamba de Palamós.
Actualment, se supera el centenar d’empreses i establiments certificats amb la Marca de Garantia Gamba de Palamós. Es tracta de barques d’arrossegament del port palamosí, peixaters, distribuïdors i restaurants de la vila i també d’altres municipis que ja compten amb aquest distintiu, que es va crear l’any 2008 amb l’objectiu de vetllar pel bon ús de la marca Gamba de Palamós, assegurant la qualitat d’aquest producte, la seva promoció, divulgació i prestigi.
El projecte estratègic Palamós Peix és una iniciativa de l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors de Palamós, amb la participació de sectors econòmics, educatius, sanitaris i científics vinculats amb el municipi, amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament local a través del peix desembarcat a la llotja de Palamós i en totes les seves dimensions.
Mitjançant el pla estratègic Palamós Peix es vol promoure la pesca i el consum sostenible dels recursos pesquers locals, fomentar el coneixement del producte entre la ciutadania, incrementar la competitivitat dels agents vinculats i enfortir la promoció del peix com a element diferenciador. Els productes pesquers de Palamós també seran presents enguany al Gastronòmic Fòrum Barcelona, que en aquest cas, tindrà lloc del 4 al 6 de novembre.