L’Ajuntament de Palamós ha presentat aquest divendres al matí la nova campanya comercial, ‘Palamós, la botiga vora el mar’, on participen una quarantena d’establiments al municipi. La voluntat és impulsar el comerç local i posicionar l’eix comercial de la ciutat com un pol d’atracció per a residents i visitants. Així, es vol incidir en la presència publicitària d’aquest eix comercial per maximitzar la imatge i l’impacte de la iniciativa.
La voluntat de la campanya és posar en valor l’encant dels carrers comercials de la ciutat incorporant colors, productes i gastronomia singulars, i convertir-los en un referent. Per aconseguir això s’impulsen, de moment, diverses accions. La primera és la creació d’una web, amb un directori complet de botigues, serveis i establiments gastronòmics, així com mapes per facilitar la localització dels comerços. A més, el web inclourà en breu un espot corporatiu que transmet l’essència de la campanya i un programa d’activitats per dinamitzar l’eix comercial.
També es farà un espot promocional, campanya a xarxes socials i en mitjans de comunicació. Així, la campanya es difondrà a través d’un espot promocional, una campanya a les xarxes socials i mitjans de comunicació locals i regionals, i la col·locació de distintius als comerços adherits. S’han instal·lat cartells als carrers, banderoles a l’eix comercial, lones de benvinguda al carrer Major i distintius a les botigues participants per crear un ambient festiu i atractiu.
En el marc de la campanya, s’han dissenyat accions per donar visibilitat al comerç de Palamós entre els creueristes que arriben a la ciutat, com ara la distribució de material promocional i l’organització de rutes de compres.
El regidor de Promoció Econòmica, Turisme, Comerç i Mercats, Antoni Bachiller, ha destacat l’impuls que ha de suposar aquesta campanya per reactivar el comerç del municipi. Així, la voluntat és destacar la diversitat i qualitat dels establiments de Palamós a través de la seva singularitat. Ha recordat, però, que aquest no és únicament un projecte centrat en l’estiu.
La presidenta de l’Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós (Fecotur), Carmina Ontiveros, admet que aquest projecte s’ha fet de manera conjunta amb el consistori per mirar d’unir l’essència de Palamós (pesca i mar) amb el comerç). I tot i que de moment hi ha una quarantena d’establiments adherits a la campanya, Carmina Ontiveros creu que quan acabi la temporada d’estiu els socis estaran més actius per poder-se unir a la proposta.