L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós impulsarà diversos tallers mediambientals, per fer arribar als alumnes de les escoles i instituts del municipi diversos aspectes vinculats a la biodiversitat dels espais naturals del municipi. El primer taller s’ha fet aquest passat mes de febrer i la proposta s’allargarà durant tot el curs escolar. Aquesta setmana s’ha dut a terme l’anomenat “Mostreig d’un sistema fluvial” que ha comptat amb la participació d’estudiants de l’Institut de Palamós.
L’activitat s’ha dut a terme a la riera que desemboca a la platja de Castell, on els monitors de l’activitat han fet una presentació i tot seguit s’ha dut a terme la part més pràctica. Es tracta concretament de la realització d’un mostreig científic de fauna fluvial, sobretot piscícola, on els estudiants participen en la captura i processament de les mostres obtingudes.
Amb aquesta activitat, els alumnes poden observar i conèixer les diferents espècies, tant de la fauna com de la flora de la llacuna que es forma a la desembocadura de la riera. Un cop identificats i classificats, s’utilitzen com a indicadors per a valorar l’estat de salut de l’ecosistema fluvial i prendre dades que permeten tenir informació de l’estat ecològic de la riera.
Aquests tallers també serveicen per aprofundir en el coneixement d’altres entorns naturals, i els seus principals riscs i amenaces. Com per exemple l’afectació que tenen els incendis sobre el medi, aspectes com la importància de l’aigua per al manteniment de la biodiversitat, o també aspectes vinculats a la correcta gestió dels residus.
Tots aquests tallers s’adeqüen a les edats dels alumnes de cada classe participant, i porten el nom de: “Descobrim els rastres”, “El bosc mediterrani i el foc”, “Taller de l’aigua” i “Taller de residus, ajudem a la Pala i en Mos”. Les activitats realitzades a les escoles es dinamitzem mitjançant l’associació “La Sorellona”, entitat que desenvolupa els programes d’educació per a la sostenibilitat impulsats per l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós.