12 C
Pals
Dimarts, 29 abril 2025
- Publicitat -

Palamós, més a prop que mai del nou pavelló poliesportiu

Durant la darrera junta de govern a Palamós es va aprovar l’adjudicació del contracte per portar l’obra del nou pavelló poliesportiu, que estarà annexat a l'actual

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Pavelló Municipal actual, situat a la plaça Vila-romà de Sant Joan, construït l’any 1939 i en ús des de llavors, s’estava quedant curt per les activitats multiesportives que es volen fer i que son dependents d’un pavelló, segons Esquerra Republicana Palamós i Sant Joan, que en el seu programa electoral per a les eleccions municipals de 2023 tenia escrit que volien “construir un nou pavelló annex a l’actual i ajudar a impulsar l’esport femení amb instal·lacions adequades a la pràctica de diferents disciplines”.

Així va ser, ja que finalment a la darrera junta de govern a Palamós s’ha aprovat l’adjudicació del contracte per portar l’obra del nou pavelló poliesportiu situat al barri d’Es Pla, al costat de l’altra instal·lació.

La decisió de a qui adjudicaven l’obra es va fer després d’una competició entre 5 empreses escollides el maig d’aquest any per fer el projecte guanyador del segón pavelló municipal del poble, competició per la qual van tenir 30 dies per presentar les propostes.

Aquestes empreses eren 080 Arquitectura, BCQ Arquitectura Barcelona, Carlos Galiano Arquitectura, la Unió Temporal d’Empreses formada per D’Aura Arquitectura, Francisco López del Castillo i finalment l’empresa amb seu a Barcelona Taller SAU SLP qui ha guanyat el concurs i ha aconseguit la concessió per un preu de 154.288 euros.

Segons ha avançat Ràdio Palamós, aquesta adjudicació, i per tant aquests diners, estan desglossats en dues parts. La redacció del projecte amb 97.445 euros i la direcció d’obra del mateix amb 56.843.

En quant a la direcció d’obra s’allargarà durant 30 mesos que corresponen als 18 mesos que es preveu que duri la construcció del nou pavelló, més l’any de garantia de les obres. El pressupost de l’obra, que es parlava que podria oscil·lar entre 2 milions d’euros i 2,7, finalment serà de 2,5 milions d’euros.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El país es queda a les fosques

Aquest 28 d’abril de 2025, tota la península Ibèrica ha patit una apagada elèctrica sense precedents, afectant milions de persones. Al Baix Empordà, municipis com Palamós, Platja d’Aro i Palafrugell han activat protocols d’emergència per garantir serveis bàsics. A Catalunya, a les 21:00 s'havien recuperat el 41% del subministrament a la tarda. La causa principal sembla haver estatla desconnexió de la xarxa elèctrica europea, generant un desequilibri crític.​

Altres notícies