Un total de 5.693 patinadors han passat per la Pista de gel de Palafrugell. Instal•lada a l’espai de la Bòbila durant aquestes festes de Nadal i oberta entre el 17 de desembre fins el 6 de gener. Una dada que, al llarg de més d’una dècada, es va mantenint en números estables pel que fa referència a l’afluència de públic.
Des de la seva obertura, fa 14 anys, han passat per la Pista de gel de Palafrugell més de 90.000 persones i s’ha consolidat com una activitat nadalenca atractiva per a tot el públic d’arreu la comarca.
Segons el regidor de Promoció Econòmica, Albert Gómez, cal destacar que “la pista de gel té una gran capacitat d’atracció més enllà del públic local, i no només pels que volen patinar, sinó també per la seva diversificació d’oferta d’oci, d’activitats i de música pel municipi”.
Durant aquests dies d’obertura de la Pista de gel de Palafrugell es va gaudir activitats complementàries com espectacles infantils, sessions de contes amb Olga Cercós i Marina Pagès, la màgia del Màgic Raül i, com no hi podia faltar, els concerts per a joves i adults, amb grups coneguts com els Rock’n Roll Brothers o Mazoni.
La Pista de gel, amb prop de 7.000 patinadors de mitjana en les últimes edicions, s’ha convertit en una de les activitats referent d’aquestes dates.
Bones sensacions de la campanya comercial i la pista de gel de Palafrugell
D’altra banda, des de l’Institut de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell es valora molt positivament la primera edició de la campanya comercial de Nadal, que va néixer sota el lema “Nadal a Palafrugell. Aquí ho trobaràs tot”, els dies 22, 23 i 24 de desembre. La iniciativa va sorgir arran de les demandes dels comerciants per incentivar les compres nadalenques als establiments locals.
Segons el mateix regidor, Albert Gómez, “aquesta proposta ha arribat per quedar-se. Vist l’èxit i l’acceptació per part de tots els sectors, esperem que es pugui consolidar i créixer ben aviat”.
Durant els tres dies, es van realitzar un seguit d’activitats de dinamització (jocs tradicionals, tallers, gimcanes…), principalment dirigides a la mainada, per tal que d’oferir entreteniment mentre els pares, mares, avis, àvies, tiets i tietes feien les compres de Nadal.