Durant el ple del Senat, el republicà Jordi Martí ha recordat al ministre que l’AP-7 ja està “del tot amortitzada” després de les diferents concessions que ha tingut l’autopista d’ençà dels anys 70. El 31 d’agost s’acaba, precisament, la que està a mans d’Abertis i que abasta els 246 quilòmetres que s’estenen entre Tarragona i la Jonquera (dels quals, 90 discorren per comarques gironines).
Martí ha subratllat, però, que a menys de sis mesos perquè acabi aquest termini, encara es desconeix “quin serà el model de gestió” que es vol implantar. I per això, ha interpel·lat directament Ábalos demanant-li quines mesures impulsarà l’Estat per “garantir que s’alliberin els peatges”.
El ministre, ja d’entrada i per esvair dubtes, ha reiterat que el govern espanyol no allargarà la concessió de l’AP-7. I que per tant, aquest mateix setembre, tant aquesta autopista com l’AP-2 entre Saragossa i El Vendrell revertiran altra vegada a mans de l’Estat.
Ábalos també ha explicat que el Ministeri està fent un estudi per veure com es redistribuiran els trànsits. I que d’aquí a poc –de fet, ha parlat de “setmanes”- el govern espanyol traurà a licitació els contractes de conservació i explotació dels diferents trams que quedaran lliures de peatges, així com també del nou centre d’operacions que hi haurà a Catalunya.
Gent de Sant Cugat: Avui obrim cava!!