Com bé assenyala la literatura acadèmica, les campanyes electorals ja no es delimiten només als mesos o setmanes properes a les eleccions. De fet, actualment en política, existeix una campanya permanent. En aquest sentit, els polítics fan ús de les xarxes socials, com també dels mitjans de comunicació tradicionals per posicionar-se davant els grans temes d’interès del moment.
El problema d’aquesta tendència és que les problemàtiques tractades es focalitzen en aspectes portats pel sentimentalisme i la immediatesa de la política. Mentre que per altra banda, aspectes i problemàtiques estructurals no es tracten amb la profunditat necessària. En aquest sentit, i sobretot en el moment en el que ens trobem, pensar a curt i mig termini ja no només és una necessitat sinó una obligació.
I en aquest sentit, més que mai, cal que els nostres dirigents es centrin en la resolució d’un conflicte que fa molts anys que existeix, però que amb la crisi de la COVID-19, encara s’ha fet més palès: el model d’habitatge i ciutats que volem en el nostre país.
El futur de la nostra societat depèn de les decisions que prenguem en l’actualitat, i això cal que en siguem conscients. Joves empodarem-nos i reivindiquem el model que volem. Adults, responsabilitzem-nos i afrontem aquesta necessitat. Polítics, arremanguem-nos i siguem resolutius, perquè això, no va de colors ni de partits, va de futur, i si no ens posem en marxa, arribarem tard, com sempre.