5.9 C
Pals
Diumenge, 22 desembre 2024
- Publicitat -

Platja d’Aro, Sant Feliu i Santa Cristina impulsen un pla estratègic per fomentar l’ocupació i l’economia conjunta

La consultora Activa Prospect s'encarregarà de la redacció d'aquest projecte que es va iniciar aquest mes de març i finalitzarà el proper mes de desembre

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d’Aro ja han engegat la creació del pla estratègic per fomentar el desenvolupament econòmic i la creació d’ocupació al territori. Durant aquest primer tram del 2024 els municipis ja han organitzat diversos mòduls formatius per a persones que busquen feina o que volen millorar la seva formació, sempre tenint en compte les demandes d’ocupació de la zona. El nombre de persones inscrites en aquests cursos ha superat les 300 persones i s’han treballat sectors com la jardineria, la neteja, el màrqueting digital o la restauració.

Des d’aquest mes de març, però, i amb la feina de la consultora Activa Prospect, els tres ajuntaments han impulsat la redacció d’aquest pla estratègic que ha de servir per marcar les polítiques a seguir per part d’aquests tres municipis en els propers anys. La voluntat des dels tres consistoris és col·laborar per així obtenir un benefici conjunt. L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, explica que la redacció d’aquest pla és un pas molt important pel desenvolupament de l’economia i l’ocupació d’aquesta “àrea metropolitana”.

El projecte de desenvolupament del pla estratègic i, també, dels cursos compten amb una subvenció del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). L’empresa que s’encarregarà de redactar aquest document serà Activa Prospect i està previst que s’enllesteixi del tot el mes de desembre.

Un pla estratègic per fomentar l’economia i l’ocupació

L’alcalde de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Maurici Jiménez, destaca que la redacció d’aquest pla d’actuació respon a aquesta voluntat d’oferir una mirada territorial en aquests aspectes; a més, respon a la necessitat de formar els diversos agents del territori; i, alhora configurar una planificació estratègica. D’aquest darrer punt, Maurici Jiménez en destaca el desenvolupament del pla estratègic.

La voluntat dels tres municipis és fer una diagnosi socioeconòmica, que es vol complementar amb diverses taules de treball i entrevistes a empreses i agents del territori – que es volen impulsar en les properes setmanes. Amb això definit, Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d’Aro podran establir quines accions fan falta desenvolupar per impulsar l’economia i l’ocupació a la zona.

L’alcalde de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró ha destacat que aquesta anàlisi i diagnosi es farà amb una mirada “transversal” i que es tindran en compte aspectes com la mobilitat o l’habitatge, “que afecten d’una manera o altra a l’economia i l’ocupació”, tal com apunta Jiménez. El pla estratègic, però, es troba encara en una fase primerenca, ja que l’empresa Activa Prospect va iniciar els treballs de redacció d’aquest pla el passat mes de març. No serà fins al mes de desembre que es presentaran els resultats d’aquest pla estratègic.

Una formació que ja ha començat

Un dels projectes arran d’aquesta col·laboració entre els municipis ha estat els mòduls formatius que s’han anat impulsant en els darrers mesos. L’alcalde de Santa Cristina d’Aro, Josep Xifre, ha explicat que hi ha dos tipus de cursos que s’han anat desenvolupant en els diversos municipis: uns centrats en la part ocupacional, en què s’han fet nou formacions en total; i l’altra centrada en la formació a empreses i emprenedors, on també s’hi han fet nou cursos. Entre els temes destacats s’hi han treballat sectors com la jardineria, la neteja, el màrqueting digital o la restauració, entre altres.

Cal destacar, però que durant aquest 2024 està previst que es desenvolupin un total de 60 mòduls d’aquests dos blocs formatius. Aquests cursos responen a les demandes de les empreses. Per això, abans de fer-los s’han fet unes 250 enquestes per veure quines eren les necessitats dels diversos sectors.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Altres notícies