L’Ajuntament de Platja d’Aro està disposat a reinventar el seu model comercial i turístic. Per fer-ho, ha iniciat un pla d’accions que compta amb la complicitat d’associacions empresarials i professionals i del personal de l’Agència Catalana de Turisme a la població.
Una de les primeres tasques que s’han dut a terme, és visitar les ciutats de Londres, Berlin i París en darrer terme, per conèixer de primera ma aspectes tan diversos com els models d’espais comercials, edificis i façanes, aparadors, accés i mobilitat, model de serveis, etc…
Per dur a terme tot aquest procés, s’ha constituït el Consell Local de Desenvolupament Econòmic, un òrgan de participació i assessorament que neix amb l’objectiu de dinamitzar el sector empresarial del municipi en tots els seus àmbits, promovent la creació de sinergies de treball conjunt.
Tot plegat, succeeix en el moment en que l’equip de govern, de CiU i PSC impulsa un pla estratègic de dinamització comercial de les històriques galeries Neptuno, situades al centre del poble i que daten dels anys 60’s. Per emprendre aquesta renovació, l’Ajuntament promourà un procés participatiu amb propietaris i llogaters de locals comercials de les conegudes galeries.
Aquest plà estratègic, és un dels cinc plans que impulsa el consistori pre promocionar i dinamitzar les ja esmentades galeries Neptuno, però també els centres comercials Albatros, Sant Lluís, el centre d’empreses Eurocenter o el simbòlic i degradat Round Store.