14.7 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

Polèmica a Palamós per la tala d’arbres en vista de prevenir incendis a la Pineda d’en Gori

La tala d’arbres a una de les zones protegides de Palamós alerta a les plataformes de protecció del territori i posen en dubte la intenció de l’acció.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La plataforma Salvem la Pineda d’en Gori alerta de la tala d’arbres fora del perímetre marcat per la construcció de dos blocs d’apartaments de luxe, a pocs metres de les cales de s’Alguer de Palamós. 

La tala ha estat realitzada pels Agents Rurals i del Seprona de la Guàrdia Civil, segons ells, sota autorització i amb motiu de protegir els edificis de possibles incendis. Les accions han estat fetes en les franges preventives de 25 metres d’amplada de les edificacions.

Zeta Figa, portaveu del col·lectiu Salvem la Pineda d’en Gori afirma que els arbres talats són exemplars de grans dimensions i que tenen més de 30 anys, qüestionant així la necessitat d’eliminar-los, ja que estan protegits dins el perímetre del BCIN de s’alguer.

Sospiten, així, que darrere de la reducció d’arbres en aquesta zona hi ha l’interès de fer encara més luxosos els edificis en construcció, facilitant-los les vistes directes al mar. 

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies