13 C
Pals
Dissabte, 22 febrer 2025
- Publicitat -

Vins Grau rep el Premis T 2018 juntament amb Josep Lloret i Antoni Vila Casas

Els guardonats rebran el premi durant el VI Memorial Jordi Comas

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Els Premis T distingeixen personalitats que han impulsat projectes enfocats en el turisme a la Costa Brava. Enguany el guardó se l’ha endut Vins i Licors Grau, l’impulsor del Festival de Música de Torroella, Josep Lloret i el mecenes Antoni Vila, recentment ha obert dos nous museus al Baix Empordà.

La Fundació Jordi Comas i Matamala és l’encarregada d’atorgar els Premis T. Aquest any, han entregat els premis per la distinció en diferents aspectes. Els propietaris de Vins Grau reben el guardó per haver creat una empresa familiar d’èxit.

A Antoni Vila Casas, mecenes i empresari farmacèutic, se li ha reconegut la seva trajectòria per reforçar l’oferta cultural de la Costa Brava. Durant els últims mesos ha obert un museu dedicat a l’escultura a Palafrugell i un a la fotografia a Torroella.

Els Premis T també reconeixeran Josep Lloret per la seva trajectòria com a dinamitzador cultural. Lloret és l’impulsor del Festival de Música de Torroella de Montgrí, un dels esdeveniments musicals més importants de la Costa Brava, durant l’estiu.

L’entrega dels Premis T es celebrarà el proper divendres 20 d’abril a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro. A les 8 del vespre, durant el VI Memorial Jordi Comas es lliuraran els guardons.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Jordi Vayreda: “Els boscos que han patit sequera i les temperatures elevades fan que augmenti el risc d’incendi”

Les pluges de les últimes setmanes han ajudat a millorar el nivell dels embassaments, però la situació dels boscos continua sent preocupant. Després de més de tres anys amb precipitacions molt per sota de la mitjana, els experts alerten que els efectes de la sequera no es poden revertir en pocs mesos. "El 2024 ha estat un any més plujós, però els boscos necessiten molt més temps per recuperar-se", explica Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Segons ell, "si aquest 2025 segueix plovent amb regularitat, potser començarem a veure una millora real en alguns ecosistemes".

Altres notícies