El Consell Comarcal del Baix Empordà ha presentat la campanya “T’ensenyem casa nostra!” i la nova publicació “Producte local amb identitat. Visites guiades tot l’any”. La publicació recull les dades dels 39 productors, artesans i espais relacionats amb el producte local i els oficis tradicionals de la comarca que ofereixen visites guiades durant tot l’any, mentre que la campanya compta amb un calendari de 24 propostes concretes que busquen desestacionalitzar la temporada turística.
Una de les propostes és posar en valor el producte artesà del Baix Empordà i, al mateix temps, aconseguir una fita important per a tots com és desestacionalitzar el turisme, oferir opcions als visitants perquè vinguin tot l’any i no només els mesos d’estiu.
“L’Empordà és una aposta de qualitat, de sostenibilitat. Formen part de l’ADN de l’Empordà els seus camps conreats, els seus ramats, les barques sortint o tornant a port… Ho hem de posar en valor i hem de donar un cop de mà als productors que vulguin obrir les portes de casa seva als visitants”, ha assenyalat Xavier Dilmé, vicepresident del Consell Comarcal del Baix Empordà.
La campanya compta amb un calendari de 24 visites guiades per conèixer el producte local del Baix Empordà, però ja amb una proposta de data. Cada productor, artesà o espai ha triat un dia i ha proposat una visita. El calendari s’ha estructurat de novembre a juny per tal de fomentar les visites al Baix Empordà fora de la temporada turística. Les visites guiades comencen aquest diumenge 3 de novembre amb una visita al molí de Pals per conèixer el procés de l’arròs i el seu blanqueig.
La publicació “Producte local amb identitat. Visites guiades tot l’any” ja està disponible a les oficines de turisme de la comarca, al web turístic comarcal i a tots els productors i entitats participants. Se n’han editat dos models, català/francès i castellà/anglès, i se n’han imprès 5.000 exemplars de cada model. La idea sorgeix d’una antiga publicació que es deia Artesania del Baix Empordà.