En el context de la COVID-19 i treballant per a la reactivació turística de la demarcació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona segueix innovant en la creació d’esdeveniments amb impacte per apropar l’oferta de productes i serveis turístics de les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona als agents d’intermediació dels mercats emissors de turisme.
En aquest sentit, en el procés cap a la transformació digital, l’entitat ha adquirit una plataforma i una aplicació mòbil per organitzar esdeveniments virtuals i híbrids que permetin que les empreses turístiques gironines continuïn participant en les accions de promoció i puguin mantenir el contacte amb els operadors i prescriptors turístics d’arreu del món. Aquesta eina es crea en un espai digital que facilita la interacció, les connexions en directe, les reunions mitjançant videoconferència entre professionals i la divulgació de materials promocionals.
Ahir va tenir tingut lloc la primera Jornada Virtual Interclubs, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, en la qual van participar 140 entitats i empreses turístiques gironines de diversos sectors seguint un intens programa de presentacions, sessions pràctiques i reunions amb videoconferència entre professionals.
Els professionals del sector van assistir a la presentació dels principals eixos estratègics que marcaran l’orientació de les futures actuacions de promoció de la destinació el 2021 en el context de la crisi de la COVID-19, i han pres part en diverses dinàmiques de treball en xarxa que han donat pas a quatre exercicis per analitzar el que està passant actualment i reflexionar sobre què es pot fer per adaptar-se al futur. Finalment s’ha dut a terme una agenda de reunions individuals entre els associats dels nou clubs de productes de l’entitat, que han donat com a resultat un total de 504 trobades en tan sols noranta minuts.
La jornada es va desenvolupar en un escenari virtual, va comptar amb retransmissions en streaming, activitats de grup a través de la plataforma Zoom, qüestionaris interactius mitjançant l’aplicació Mentimeter i una agenda de reunions personalitzades (one to one) entre participants a la jornada.
El Mentimeter va recollir que els participants revaliden, amb un 98 %, redirigir l’estratègia promocional als mercats de proximitat i valoren satisfactòriament, amb un 80 %, l’estructura i el funcionament dels actuals clubs.
En aquesta primera acció promocional de caràcter intern hi van participar el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, i el vicepresident de l’entitat, Jaume Dulsat.
En el decurs del 2021, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona té programat donar un ús més intensiu a la plataforma mentre durin les restriccions de mobilitat en el context de la pandèmia. Aquesta nova eina de promoció s’utilitzarà per organitzar presentacions a professionals i tallers, i com a gestor de viatges de familiarització per a la premsa i per a creadors de continguts.