Els veïns i les veïnes de la urbanització Mas Pere de Calonge porten més de 20 anys de lluita per urbanitzar la zona. Això, però, sembla que ja s’acosta al seu final. Segons ha informat el Diari de Girona, la comissió de seguiment del projecte va marcar la setmana passada el full de ruta definitiu amb la voluntat de posar en marxa el procés de licitació d’obres i començar quan abans millor les actuacions a desenvolupar. Aquest projecte es va aprovar l’agost del 2018 i es van presentar un total de 60 al·legacions que, segons l’ens municipal, ja han quedat resoltes.
Després de la reunió de dilluns passat en la qual hi van participar grups municipals, tècnics municipals i representants dels veïns, es van establir els propers passos a seguir per poder urbanitzar tota la zona. D’aquesta manera, la primera feina a fer és la de determinar quines parcel·les estan qualificades com a “espais no edificables o com a zones verdes segons el projecte” i marcar la indemnització que la resta de veïns hauran de pagar a aquests propietaris. Un cop liquidada el que s’anomena com la “quota 0”, les finques s’hauran d’inscriure al registre de la propietat.
A partir d’aquest moment, el consistori podrà començar a tramitar les licitacions i a adjudicar el projecte d’urbanització que consistirà en “una actuació integral que inclourà la construcció de la xarxa d’enllumenat, de clavegueram, d’aigua i de telefonia”. També es refarà la pavimentació, l’asfaltatge, les voreres i la instal·lació de mobiliari urbà.
El cost aproximat de les obres serà de 10 milions d’euros que seran finançats per les mateixes aportacions dels propietaris. Paral·lelament, 358.506,67 euros provenen de l’Entitat Urbanística de Conservació, que en el moment de la seva dissolució va traspassar el seu saldo disponible a l’Ajuntament amb l’objectiu de destinar-lo a aquests treballs. I encara hi haurà una altra font d’ingressos, durant el mes de febrer del 2018 es va aprovar per unanimitat que el consistori faria una aportació econòmica equivalent al 15% de les obres d’urbanització amb un màxim de 2 milions d’euros.
Mentre les obres no arriben, les peticions i crítiques per part dels veïns continuen. Molts lamenten a través de les xarxes socials el mal estat de les voreres que, segons afirmen, estan “aixecades i sense asfaltar i les carreteres plenes d’esquerdes i forats”.