14.3 C
Pals
Dimarts, 5 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

Els usuaris del Baix Empordà afectats pels retards i cancel·lacions de trens durant el primer mes de gratuïtat

Durant aquest mes de setembre, el primer mes de gratuïtat, hi ha hagut 18 dies en que s'han produït retards o incidències en els trens

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Ja fa més d’un mes que van arribar els abonaments gratuïts per circular amb els tren de Mitja Distància i de Rodalies a les estacions catalanes. Un servei que al Baix Empordà s’utilitza per anar fins a destins com Barcelona, Girona o Figueres. Però durant aquest últim mes, les incidències en aquest servei han afectat greument als usuaris de la R11.

Normalment, els usuaris del tren que viuen al Baix Empordà es desplacen a les estacions de Flaçà o Caldes de Malavella. Segons el bot de Twitter de la R11, durant l’últim mes el nombre de dies que hi ha hagut incidències o retards en aquesta línia han estat 18 dies. Cal recordar, també, el fatídic divendres 9 de setembre, quan tots els trens de Catalunya van quedar paralitzats per una incidència en el servei de comunicacions d’ADIF.

A aquestes afectacions cal sumar-hi les obres que s’estan fent a l’estació de la Sagrera, que compliquen l’arribada dels usuaris de la comarca a la ciutat comtal. El recorregut finalitza a l’estació de Sant Andreu Comtal i llavors s’ha de fer transbord al metro, anar amb autobús o amb cotxe fins a Barcelona. Aquestes afectacions s’allargaran fins al pròxim 10 de setembre.

Els usuaris afectats

Tot i que la gratuïtat dels abonaments es preveu que s’allargui durant tot el 2023, els usuaris de la R11 veuen com el servei s’ha anat deteriorant. Diverses persones que utilitzen el tren de Flaçà o Caldes de Malavella expressen el seu malestar a les xarxes, sobretot a Twitter. Un d’ells és l’Albert Aparicio, que fa més de 10 anys que fa servir aquesta línia de tren.

A més, l’Albert afegeix que el viatge s’allarga unes sis hores cada dia que ha d’anar fins a Barcelona. Aquesta estona de viatge, normalment, l’ha de fer de peu. L’Albert es queixa de la falta de transparència i de la manca de bon servei als trens.

Però l’Albert no és l’únic usuari que ha vist com aquest servei ha empitjorat durant aquest últim mes. En Marc Vilà també és un dels afectats pels retards dels trens. Quan va començar la gratuïtat dels bitllets el servei tenia petits retards, però a mesura que han anat avançant els dies les incidències han anat augmentant.

A més, en Marc reconeix que molts cops s’ha vist en un tren aturat i que ha rebut poca o gens d’informació. Posa com a exemple un dilluns que va haver d’agafar un tren i va quedar aturat a Girona durant dues hores i quart.

A part de l’Albert i en Marc, a xarxes socials com Twitter hi ha altres usuaris de tren que no estan gaire contents amb els retards i cancel·lacions dels últims dies.

La previsió dels pressupostos

Des del Govern espanyol hi ha hagut diversos anuncis per allargar la gratuïtat dels serveis de tren durant tot el 2023. Aquest abonament s’havia d’acabar el 31 de desembre d’aquest any, però estan estudiant estendre aquesta bonificació i veure quin impacte té. En els pressupostos d’enguany es preveu una partida d’uns 660 milions d’euros per costejar els bitllets.

A més, els pressupostos que van presentar des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana contemplen un augment del 20% de la inversió en Rodalies durant el 2023. Això, suposaria uns 1.000 milions d’euros que s’invertirien en projectes com duplicar la R-3 de Parets-La Garriga, culminar els accessos a l’aeroport de El Prat, soterrar les vies a Sant Feliu i Montcada i altres obres per renovar la infraestructura.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Només el poble salva el poble

Una certesa: un desastre natural, una gestió nefasta i la mort de centenars de persones. Més enllà d’això, aquests dies,...
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -