Explica la wikipedia: Clickbait és un terme pejoratiu que descriu un contingut web que està dirigit a la generació d’ingressos per publicitat en línia, sobretot a costa de la qualitat o l’exactitud, confiant en titulars sensacionalistes per atreure clics i fomentar el desviament del material a través de xarxes socials en línia. Els titulars clickbait normalment procuren explotar la “bretxa de la curiositat”, proporcionant informació suficient, però no completa, per fer que el lector, curiós per satisfer la seva curiositat, hagi d’accedir als continguts enllaçats.
Aplicació pràctica amb qualsevol dels titulars del nostre web. Per exemple aquest: “La Fira de la Gamba de Palamós ven 5000 tiquets més que l’any passat”. En la seva versió Clickbait, el titular seria: “Clica aquí si vols saber quants tiquets de més, s’han venut a la fira de la gamba de Palamós d’aquest any”.
Així doncs, tenim que a l’era digital, poc importa que el titular sigui més o menys descriptiu, sinó que el que compta, és que cridi l’atenció i ens impulsi a clicar la notícia per llegir-la. Si a això li sumem, que les notícies més llegides dels principals mitjans de comunicació, són les més grogues i sensacionalistes, tenim la resposta al per què les pàgines de facebook de mitjans com La Vanguardia publiquen notícies del tipus: “A que famoso actor le mide (la cigala) 24 centímetros según una conocida actriz”.
Doncs això. ara ja sabeu perquè la majoria de mitjans suposadament seriosos, a les xarxes socials només hi publiquen porqueria.