Salvador Giraut, President de l’Associació d’Empresaris de Castell – Platja d’Aro i S’Agaró, va exposar al Supermatí l’acord que tenen els comerciants amb l’Ajuntament per fer de Platja d’Aro el centre comercial més gran de la Costa Brava.
Giraut va explicar que es vol unificar la zona de manera que del pàrquing fins a les galeries d’accès vianal esdevingui un centre comercial. “S’ha de buscar, per exemple, que hi hagi una unificació del color en les botigues artesanals, per fer-les més atractives tant pels estrangers com pels clients usuals.”
Respecte a les grans marques que ocupen l’avinguda principal de Platja d’Aro, el president de l’associació va dir que no representen la competència. Les botigues artesanals tendeixen a ser més especialitzades i a donar una atenció diferenciada, de manera que ambdues formes de comerç es complementen. Per ell el carrer de l’avinguda i el de les galeries, és com si fossin barris diferents. Va expressar també que Platja d’Aro no es pot comparar amb un centre comercial, com l’Espai Gironès, ja que a Platja d’Aro hi ha més de 400 botigues diferents a cel obert i algunes a vora la platja, un atractiu que no té qualsevol altre centre comercial.
Salvador Giraut va fer referència a la desaparició de comerços o espais d’oci del nucli, com el Magic Park o Els Magatzems Vall, com una evolució, que passa per la substitució d’una altra oferta en aquest espai. El problema està, va dir, quan no apareixen altres propostes comercials.
Torna a escoltar l’entrevista sencera