S’ha presentat oficialment la campanya Guíxols Gaudeix una proposta de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols que pretén incentivar el consum als establiments locals, fomentant que les compres o els consums en serveis es facin a Sant Feliu de Guíxols. Aquesta proposta compta amb el suport de l’Associació de Comerciants de Sant Feliu de Guíxols.
El funcionament és senzill, ja que es tracta d’aconseguir uns “passaports” o butlletes on hi ha deu caselles que es van segellant després de fer compres en diferents establiments de Sant Feliu de Guíxols (amb compres superiors a vint euros, en cadascun d’ells).
Els participants tenen tot l’estiu per fer les compres, i poden anar omplint de forma progressiva les butlletes. Amb aquest mètode, tota la gent que participi haurà fet una compra en, com a mínim, deu establiments locals, i es dóna sentit a la idea de redescoberta i fidelització cap a comerços de qualitat de casa nostra.
Omplir les deu caselles de la butlleta dóna dret a participar en un sorteig que se celebrarà el 10 de setembre, però amb el sol fet de portar segellada a l’Oficina de Turisme una butlleta amb els deu establiments complets, els participants ja rebran de forma automàtica deu euros per fer servir en compres en establiments de Sant Feliu. Per tant, una recompensa ja surt de forma automàtica, però el més suculent són els premis del sorteig, valorats en 3500 euros. S’han establert tres premis, que són:
1r premi, un val de 2000,00€ per a gastar en el comerç i serveis locals.
2n premi, un val de 1000,00€ per a gastar en el comerç i serveis locals.
3r premi, un val de 500,00€ per a gastar en el comerç i serveis locals.
La campanya va acompanyada d’una completa pàgina web on apareixen els comerços i serveis de Sant Feliu de Guíxols en forma de directori amb localitzadors de mapa, els imprescindibles a visitar i les bases del concurs. Es complementa amb nombrosos anuncis i recursos en xarxes socials. La pàgina web és guixolsgaudeix.com
– Pla de Contingència
Aquesta campanya és una de les iniciatives encaminades a l’impuls a l’economia local ja s’han posat en marxa, com la promoció i publicitària de Sant Feliu de Guíxols en autocars, la inserció publicitària en diferents mitjans de comunicació, o noves propostes que es coneixeran aquesta mateixa setmana, de subvenció a empreses locals.
Com es recordarà, Sant Feliu de Guíxols va aprovar destinar 1.261.000 en l’anomenat Pla de Contingència i Recuperació (PCR-2020).
El Pla orienta les accions de treball a tres grans àmbits, el teixit social (570.000 euros), el teixit econòmic (520.000 euros) i el teixit associatiu (amb una quantificació diferent).
En el cas del teixit econòmic, la crisi va obligar a un confinament inèdit a la ciutadania que va comportar l’aturada o tancament de la majoria d’activitats econòmiques, tant d’empreses com d’autònoms. Sectors com el comerç, restauració o hostaleria, van veure impossibilitada la seva activitat, i l’Ajuntament va anunciar que faria accions per promoure el consum local.
L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, ha explicat que ‘aquest Pla de Contingència que va aprovar l’Ajuntament surt al carrer amb aquesta acció, que generarà, com a mínim, uns 530mil euros de consum intern. El que volem és fomentar aquestes accions de consum intern per tal de reactivar els comerços i empreses de Sant Feliu de Guíxols que han quedat afectats. ‘
La regidora de turisme de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha expressat que el consistori sent la necessitat d’ajudar als comerços a sortir dels efectes de la pandèmia: ‘la idea és que la gent compri a Sant Feliu de Guíxols en el comerç de proximitat i que ho gasti les seves despeses en comerços i serveis de Sant Feliu de Guíxols i, d’aquesta manera, creem aquesta economia circular que fa que tots aquests diners reverteixin en la mateixa ciutat.’