Sant Feliu de Guíxols ha obert una línia d’ajudes per a la digitalització dels comerços de la ciutat. Es tracta d’un suport en forma d’assessorament durant cinc mesos als establiments que puguin accedir-hi, però en cap cas comporta un import econòmic. Els negocis que s’hi vulguin adherir tenen fins el proper 2 d’agost per fer-ho.
Un cop se’ls aprovi l’ajuda, el propietari del negoci podrà escollir si vol que se li reforci l’apartat de les xarxes socials o bé el desenvolupament de la web. Un cop decidit, una empresa els farà una auditoria de les necessitats digitals que cal reforçar i començarà un procés d’assessorament, que inclou també formació final per tal que es pugui mantenir el que s’ha fet durant l’assessorament.
La regidora de Promoció Econòmica de Sant Feliu de Guíxols, Sònia Bartumeu, assenyala que es tracta d’una iniciativa que ja s’havia dut a terme en una altra ocasió i de la qual se’n van beneficiar 31 empreses. “La veritat és que vam tenir una molt bona resposta i hem cregut convenient tornar-la a posar en marxa”, ha assenyalat Bartumeu. En aquest sentit, la regidora explica que milloraran “alguns aspectes” per tal de fer “més efectiva” l’ajuda. “Per a nosaltres és clau tenir un petit comerç que estigui al dia en qüestions digitals i és una forma d’impulsar-ho”, remarca.
Una bona temporada
Des de l’Ajuntament esperen una “molt bona temporada” de comerç a la ciutat, especialment després que s’hagin aixecat les restriccions pel covid. En aquest sentit, Bartumeu confia en una recuperació “important” dels establiments i confia en la temporada d’estiu, moment en què Sant Feliu de Guíxols triplica la quantitat de població, gràcies al turisme estranger i al de proximitat.