L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols no renovarà la concessió de l’espai públic del Club del Mar. Tal com ha informat el Diari de Girona, el consistori només acceptarà que l’empresa renovi la part dels habitatges. Doncs, l’embarcador i el concessionari –batejat com a espai de solàrium– quedaria fora del permís.
El govern ha afirmat que ha seguit rebent queixes de particulars perquè l’empresa els impedeix l’accés a la zona. Així, la mesura de l’Ajuntament pretén aconseguir la concessió administrativa d’aquest espai i garantir l’accés públic a una zona pública.
Enguany, la concessió de l’empresa que gestiona el Club de Mar finalitzava aquest any i l’Ajuntament ha vist la seva oportunitat. De fet, segons afirma el periodista local Carles Torremadé, fa anys que el consistori està immers en “una batalla per recuperar l’ús públic” de la zona.
En concret, des que la Direcció General d’Ordenació del Territori i Urbanisme de la Generalitat dictés una resolució que sancionaria els operadors de concessió per impedir la servitud de pas, és a dir, per fer un ús privatiu de la zona marítima-terrestre. Un espai de domini públic.