Diumenge que ve és Sant Jordi, com ja deveu haver sentit a dir. A Ràdio Capital en portem parlant tota la setmana i si sou diabètics, al programa d’avui tindreu una pujada de sucre “Santjordístic”, perquè en tenim per donar i per vendre.
D’entrada, perquè l’agenda vindrà farcida d’activitats que es fan per la diada del patró a cada poble i per fer-ho, farem una ronda informativa a l’estil del Carrusel Deportivo. En acabat, quatre escriptors més, us recomanaran els seus llibres preferits. El també escriptor i comentarista d’aquest programa, Adrià Pujol recomanarà un parell de llibres més i en acabat, entrevistarem la Maria Teresa Calabús de la llibreria “El cucut” de Torroella. Així doncs, calceu-vos que la cosa va de llibres.
Ara bé, a l’entrevista d’ahir amb l’Adrià, va sortir la següent reflexió: Fins a quin punt Sant Jordi, no s’ha convertit en una competició per veure quin és el llibre més venut, quin autor ha signat més i quina diferència abismal hi ha entre els autors mediàtics (i l’Adrià deia “a cada llibre meu venut, la Pilar rahola en ven 200”) o els autors “normals”.
Igual que passada la revetlla de Sant Joan al Telenotícies es parla més dels kilos de petards i coques venuts (i les sortides dels bombers), però estic segur que la majoria de nosaltres no tenim ni idea de què celebrem, del perquè dels petards o de la coca, voldria saber fins a quin punt coneixem la llegenda del drac, la rosa i el llibre.
Segur que podrem viure sense aquesta informació, igual que podríem viure sense saber quants llibres s’han venut de més, o quantes roses s’han venut de menys segons el mercat de la planta i la flor ornamental, perquè ja sabem que moltes d’elles avui en dia venen de Xina.
El que seria bo, ja que per Sant Jordi es parla més de llibres venuts que de llibres llegits, és que la resta de l’any parléssim més de lletres que no pas de xifres.