La moció de suport al ‘Tren de la Costa Brava’, presentada pel grup municipal Guanyarem i a la qual s’hi van afegir també els grups municipals de PSC i Ciutadans de Santa Cristina d’Aro, es va deixar primerament sobre la taula durant el Ple del passat 30 de març. Finalment, la setmana passada va ser aprovada per la totalitat dels membres del Ple, comptant amb el suport d’ERC i JxCat, que governen en coalició al municipi.
Segons s’indica a la moció, “el repte de mobilitat al Baix Empordà és urgent” i s’evidencia amb deficiències de connexions i traçats d’una xarxa de transport públic que dificulten la mobilitat diària de les persones que hi viuen i hi treballen. Per aquest motiu enguany, coincidint amb l’any europeu del ferrocarril, la PTP ha impulsat un manifest que reivindica el projecte de l’anomenat “Tren de la Costa Brava”. Un sistema tram-tren que consisteix en la combinació del tren i el tramvia, culminant en “un ferrocarril que recorreria una anella al voltant de les Gavarres, connectant el Baix Empordà i el Gironès, tot passant per Girona.
L’any 2008, arrel d’aquesta mateixa proposta, es va realitzar un estudi de viabilitat que no va prosperar en termes de planificació i execució del seu desplegament. Aquest estudi tampoc no va analitzar a fons les necessitats globals i la possibilitat d’altres opcions viables i sostenibles. Ara, 13 anys després, l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro s’insta a la Generalitat a actualitzar necessitats, potenciar i fer viables propostes de mobilitat sostenibles al nostre territori, i fer-ho des de la perspectiva municipalista i de treball amb el territori i amb els diferents municipis.
Així doncs, des del consistori, es demana que s’iniciï un estudi sobre la mobilitat a la comarca del Baix Empordà, amb visió global, lligat amb la resta de la demarcació i recollint la visió i realitat actual dels municipis. En aquesta línia, l’Ajuntament insta a la Generalitat a que iniciï estudis de viabilitat per tirar endavant projectes de mobilitat sostenible, lògicament amb la planificació i previsió dels recursos necessaris provinents de la Generalitat i de l’Estat Espanyol.