L’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro ha posat fre a l’autorització de proves esportives que travessin el seu nucli urbà. La mesura, que ha continuat el govern actual, va ser impulsada per el govern anterior el maig d’aquest 2023.
Aquesta prohibició ja es va fer efectiva el 13 de maig amb el govern d’ERC i Junts, quan la competició TradeInn que acostumava a passar per Santa Cristina va haver de canviar el recorregut. Ara, però amb més rebombori, ha tornat a passar amb el veto al pas del darrer mig triatló del cap de setmana passat, el 100% Half, que es va haver de reconduïr a Calonge.
Abans de començar la cursa, la organització de 100% Half va fer un comunicat per xarxes queixant-se de l’actual govern del municipi, calificant-los d’obtusos i de que, segons la seva lógica, els vehicles i la roba de Santa Cristina deuen ser fabricats al mateix poble. Una estona després el van esborrar.
Segons ha explicat el regidor d’esports Jordi “Pipo” Paradeda per Ràdio Capital, van tenir una reunió el mes de juny amb l’empresa de 100% Half i amb el regidor d’esports de Platja d’Aro Marc Medina, on el govern cristinenc els hi va comunicar per primer cop que no els permetrien passar pel municipi, amb dos mesos i mig d’antelació perque poguessin canviar el recorregut. L’organització un mes més tard va rebre també la negativa del Servei Català de Trànsit (SCT), i es va trobar a dues setmanes del començament sense un trajecte que confiaven poder fer. Després d’això va ser quan van decidir fer el comunicat, pel qual Pipo diu haver-se molestat, i tracta com a mentiders als organitzadors.
Aquests triatlons, tot i que s’hagin vetat a Santa Cristina d’Aro, provoca també queixes de veïns de Sant Feliu de Guíxols o Platja d’Aro entre altres. Però, Platja d’Aro ha optat per fer “esforços per intentar redissenyar recorreguts i minimitzar afectacions”, segons explicava Marc Medina a El Punt Avui. Les queixes son degudes als talls de carreteres durant hores que dificulten la mobilitat i l’entrada i sortida d’algunes urbanitzacions, i al perill que pot suposar tant pel trànsit com pels ciclistes del triatló, que comenta Paradeda que ja s’han portat algun ensurt.
Arran de tot això, una altra empresa, Tradeinn, que també acostumava a fer triatlons per la Costa Brava, però que el mes de maig va haver de canviar el recorregut per la negativa de l’anterior govern cristinenc, ha aprofitat per publicar un altre comunicat en contra de l’Ajuntament i anunciant que abandonaven la competició a Platja d’Aro i els seus voltants d’ara endavant. El motiu principal és que després de la prova del maig, degut al trajecte alternatiu, van arribar a la conclusió que no els hi sortia a compte el nou recorregut.
“Platja d’Aro no ha fet cap escrit a favor nostre”, comenta Paradeda, molest per haver estat junts en negociacions i no haver-los defensat de les critiques de 100% Half i Tradeinn.