L’entrada en funcionament de l’administració electrònica a l’ajuntament de la Bisbal comporta que tots els documents que hi tinguin accés a partir d’ara ho hauran de fer necessàriament per mitjans telemàtics.
El regidor de Comunicació, transparència i participació Josep Maria Castells ho explica a Ràdio Capital
Desapareix per tant el paper dins les dependències municipals i per efectuar qualsevol mena de tràmit, instàncies, pagaments, formularis de subvencions, instància per activitats, les persones jurídiques, empreses o entitats les hauran de presentar en format digital i validar-les mitjançant un certificat electrònic.
El certificat electrònic s’instal·la al mòbil i es pot obtenir mitjançant el ID.CAT. Es pot disposar igualment d’un identificador digital que s’instal·la al navegador, garanteix la identitat de les persones a Internet i permet la signatura de documents i correus electrònics. És l’idCAT i s’ha de tramitar a través de www.idcat.cat, demanar cita al Consell Comarcal o a Xaloc per tal de validar la identitat i llavors descarregar-se el certificat a l’ordinador.
Tot i que a la llarga el procés serà beneficiós pel ciutadà el regidor Castells adverteix de les molèsties ocasionals que la seva implantació pot generar els primers dies i demana comprensió a la ciutadania