L’Ajuntament de la Bisbal arrenca un pla per revisar el model de dinamització i de foment comercial per planificar sectorialment el comerç en diversos àmbits. L’objectiu és encarar el futur comercial urbà del municipi davant els canvis en la societat de consum i la crisi que del comerç local.
Per això, en els darrers anys han impulsat programes de dinamització comercial i accions destinades a la promoció de la Bisbal d’Empordà. Aquestes polítiques les han centrat, principalment, en la planificació i execució de campanyes publicitàries i activitats de dinamització al carrer, així com també ajuts econòmics a les entitats de comerciants, a la creació de línies de suport d’emprenedories comercials, o a la millora dels establiments comercials existents i d’altres activitats d’embelliment.
A partir d’una recollida de dades locals o macroeconòmiques i treball de camp, passaran a analitzar-se les aportacions dels principals agents vinculats en el desenvolupament econòmic de l’espai urbà amb l’objectiu d’incloure una diagnosi i anàlisi de l’estat del sector comercial bisbalenc amb un retrat del teixit comercial i econòmic existent. També s’analitzarà l’oferta i la demanda comercial de la Bisbal i s’identificaran experiències i bones pràctiques de desenvolupament que puguin ser aplicables al municipi. Tot per tal de definir un pla d’acció sectorial que determini què cal fer per reforçar el comerç urbà de la Bisbal d’acord amb cadascun dels àmbits.
El projecte està subvencionat per la Diputació de Girona en el marc de les subvencions per elaborar documents de planificació sectorial i plans d’actuació de desenvolupament local per l’anualitat 2019.