13.5 C
Pals
Dissabte, 29 març 2025
- Publicitat -

Organitzen un sopar benèfic per la investigació mèdica en suport al ciutadà belga que caminarà 1.200 quilòmetres

El ciutadà belga Jean-Marie Van Butsele va iniciar el passat 10 de febrer la ruta a peu entre la ciutat de Louvain-La-Nueve (Bèlgica) i Palamós (1.177 km) per recaptar fons per la investigació mèdica.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Palamós prepara un sopar benèfic que vol donar suport a la iniciativa solidària que encapçala el ciutadà belga Jean-Marie Van Butsele, que el passat 10 de febrer va iniciar la ruta a peu entre la ciutat de Louvain-La-Nueve (Bèlgica) i Palamós (1.177 km). L’objectiu d’aquesta iniciativa és recaptar fons a favor de projectes d’investigació mèdica de malalties que afecten infants i que impulsa la fundació belga, Bâtisseurs d’Etoiles, i per al desenvolupament d’iniciatives socials i sanitàries que es gestionen des de la Fundació Oncolliga Girona i l’Hospital de Palamós.

Aquest sopar solidari se celebrarà el pròxim dimecres 13 de març, coincidint amb l’arribada de Van Butsele a Palamós i, per tant, el final de la ruta a peu. La ruta l’haurà portat a travessar França, amb etapes diàries de 30 a 50 quilòmetres, arribant a més d’una trentena de pobles i ciutats que l’han acollit en aquest llarg trajecte, i on s’han anat recollint fons econòmics per al projecte.

L’àpat és obert a tothom que vulgui sumar-se a l’acte benèfic i solidari, que s’iniciarà a les 20 h, a l’Espai del Peix (edifici de la llotja del port pesquer de Palamós). El preu per a cada participant és de 30 euros, i la reserva de localitats es pot fer a la web del Museu de la Pesca, o bé a la recepció del Museu. Tots els beneficis econòmics resultants d’aquest acte s’aportaran a la recaptació global aconseguida amb la marxa solidària, la qual es destinarà íntegrament als projectes que impulsen les tres entitats socials i sanitàries beneficiàries.

Previ a aquest sopar, Palamós rebrà l’esportista belga de 72 anys, al passeig del Mar, davant la zona de l’escenari, en un acte de benvinguda i final de recorregut que tindrà lloc el mateix dimecres 13, entre les 16:00 i les 16:30 h, i amb la presència de representants municipals, de la Fundació Oncolliga Girona i l’Hospital de Palamós.

30.000 € per a la investigació mèdica

Jean-Marie Van Butsele, esportista de 72 anys, i anomenat com “el caminant de gran cor”, ja fa anys que organitza aquest tipus de marxes que engloben l’esport i la solidaritat. L’objectiu de la iniciativa que ara duu a terme, és el de poder assolir una recaptació global d’uns 30.000 euros mitjançant donacions econòmiques que s’han anat realitzant durant el trajecte per part d’institucions i particulars, així com del sopar benèfic que es farà a Palamós i que se sumarà a l’organitzat el mes de febrer passat a Bèlgica, en aquell cas, amb motiu de l’inici de la marxa de Van Butsele.

- Publicitat -
Article anterior
Article següent
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Rafel Casas guanya el Premi Empordà de Novel·la per la seva obra ‘El Moment’

Rafel Casas, editor de Lluny del Ramat, ha estat llorejat aquesta vuitena edició del Premi Empordà de Novel·la per...

Altres notícies