SOS Costa Brava inicia un nou projecte d’educació ambiental dirigit a alumnes de 3er i 4rt d’Educació Secundària amb el títol ‘La Costa Brava: un conservatori d’espècies, paratges i hàbitats amenaçats‘. La intenció d’aquest projecte és sensibilitzar i millorar el grau de coneixement de l’alumnat sobre el patrimoni natural i cultural de la Costa Brava, fent èmfasi en els hàbitats i espècies amenaçades, així com els factors que ho provoquen. Alhora, la proposta pedagògica té com a finalitat fomentar en l’alumnat comportaments respectuosos i sostenibles amb el medi natural i engrescar la seva participació activa en la defensa i preservació del territori.
Els tallers han arrencat avui a l’INS Montgrí de Torroella de Montgrí i, fins a mitjans de juny, s’aniran fent a una novena d’instituts de la Costa Brava, de localitats com Castelló d’Empúries, Palafrugell, Figueres, l’Escala, Lloret de Mar, Palamós o Castell d’Aro. Un total de 25 classes de 3r d’ESO i una vintena de classes de 4rt d’ESO participaran a la proposta, sumant vora 900 alumnes d’entre 14 i 16 anys.
Juntament amb el taller, es s’anirà fent una avaluació de coneixements i percepcions pel que fa el seu entorn, abans i després de l’experiència, amb el propòsit de constatar el grau de coneixença base de l’alumnat i comprovar el grau d’eficàcia de l’eina educativa. El projecte compta amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
El nou projecte pedagògic
Aquesta iniciativa de SOS Costa Brava esdevé el primer pas de SOS Costa Brava cap al desenvolupament de futures activitats d’educació ambiental que impliquin a la població escolar en el coneixement i preservació del seu medi natural. Per assolir aquest objectiu, l’entitat ha creat un grup de creació conjunta i assessorament amb el Grup de Recerca en Educació Científica i Ambiental GRECA de la Universitat de Girona, el Cicle de Formació Grau Superior d’Educació i Control Ambiental del Institut Montilivi i el Grup de recerca Anàlisi i Planificació Territorial i Ambiental APTA de la Universitat de Girona.