10 C
Pals
Divendres, 11 abril 2025
- Publicitat -

SOS Costa Brava vol impedir construir 20.000 habitatges més del pla director

Per això han presentat al·legacions al govern català.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
SOS Costa Brava vol impedir construir 20.000 habitatges més del pla director
Loading
/

La plataforma SOS Costa Brava vol impedir construir 20.000 habitatges més dels 15.000 que ja recull el Pla Director Urbanístic de revisió de sòls no sostenibles del litoral gironí, i per això han presentat al·legacions al govern català. Aquest pla afecta tots els pobles del litoral menys cinc municipis, entre els que hi ha Palafrugell o Castell-Platja d’Aro, els quals, segons els ecologistes, haurien de ser també dins del pla.

Segons ha explicat l’advocat de la platataforma, Eduard Ribot, creuen que “el pla és necessari però insuficient perquè es queda a mig camí.”

Així doncs, consideren que “cal anar més enllà i desclassificar massivament els sòls urbanitzables que encara no s’han urbanitzat”, ja que només afecten a 91 sectors mentre que són 250 els possibles.

També exigeixen que es desclassifiquin la totalitat dels sectors “que tinguin risc d’indundació, risc geològic, amb valor connector i el sòl agrícola, el gran oblidat del Pla Director”. També els sòls als marges de turrents i rieres i el front marítim. Han requerit que se salvin tots els retalls de boscos “perquè sinó seran destruïts, com ha estat el cas de Calella de Palafrugell”, i han dit que no s’ha tingut en compte que els aqüífers estan sobreexplotats a la Costa Brava.

SOS Costa Brava també ha dit que la Generalitat hauria d’exigir als Ajuntaments que “modifiquin els plantejaments i impedeixin el desenvolupament dels polítigons de sòl urbà.” En resum, ha dit que “seguir urbanitzant la Costa Brava avui és destruir-la”

SOS Costa Brava també ha engegat una campanya a change.org per recollir els suports de la ciutadania amb les al·legacions.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Gairebé 110.000 persones han seguit els partits del Girona en només 8 mesos a les transmissions de Ràdio Capital i Montiliving

El projecte Dia de Partit ha consolidat la seva presència a Twitch amb un èxit rotund. Des del seu llançament el 15 d’agost, coincidint amb l’inici de la temporada, el canal ha acumulat 81.318 espectadors únics i ha superat les 109.500 visualitzacions en directe.

Altres notícies