Els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà, juntament amb Empordà Turisme, han llançat per quarta vegada una campanya conjunta per promocionar l’Empordà com una única marca turística. Aquesta nova edició té com a objectiu consolidar la regió com una destinació turística de referència, destacant el seu atractiu més enllà de la temporada d’estiu.
A diferència d’altres anys, la campanya es durà a terme durant els mesos d’octubre i novembre, amb l’objectiu de fomentar la desestacionalització del turisme i aprofitar els mesos de tardor. Així, es vol atraure visitants en una època en què tradicionalment hi ha menys afluència, contribuint a la sostenibilitat i a la diversificació de l’oferta turística.
Aquest any, la promoció es centra especialment en la gastronomia de l’Empordà, coincidint amb la proximitat de l’any 2025, quan Catalunya serà reconeguda com la regió mundial de la gastronomia. Sota el lema “Tasta l’Empordà. Essència de la gastronomia catalana”, la campanya vol posar en valor la rica tradició culinària de la comarca, reconeguda per la seva combinació de mar i muntanya, productes amb denominació d’origen, restaurants amb estrelles Michelin, i la seva influència històrica en la cuina catalana.
La iniciativa compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Girona Costa Brava, i es farà visible a través d’una forta presència als mitjans de comunicació i a les xarxes socials. Aquesta aposta per la promoció de la tardor vol consolidar la imatge de l’Empordà com a destí gastronòmic, oferint als visitants una experiència que combina natura, paisatge i gastronomia.