Google compra les eines de desenvolupament de Twitter
Google ha comprat Fabric, un conjunt d’eines en les que Twitter s’ha recolzat molt per desenvolupar la seva plataforma. La xarxa social no serà l’única afectada per aquesta adquisició, ja que el codi de Fabric està present en més de 2.500 milions de dispositius.
L’eina i part de l’equip tècnic que la manté, passarà a formar part de Firebase, la plataforma de Google per al desenvolupament d’aplicacions web i mòbils. L’equip considera que els objectius de les dues eines són similars i que la integració serà senzilla tot i que encara no hi ha dades específiques sobre com es durà a terme. Twitter assegura que la decisió de desfer-se d’aquestes eines forma part de la seva estratègia de centrar-se en el seu negoci de xarxa social.
Whatsapp verificarà els perfils d’empreses
WhatsApp apostarà pels perfils verificats per les empreses. L’aplicació de missatgeria afegirà un ‘tic’ als comptes d’empresa que consideri com reals. WhatsApp està estudiant la forma de crear insígnies que mostrin quins perfils d’empresa estan verificats, per tal de donar als usuaris la seguretat d’estar comunicant-se amb l’empresa i no amb un impostor. L’opció encara no ha estat llançada de manera oficial i no està operativa, però ja s’han pogut veure algunes imatges a Twitter.
Acusen Facebook i Oculus de robar tecnologia
Oculus i Facebook han estat acusades de robar tecnologia que es va implementar a Oculus Rift, el dispositiu de realitat virtual. El fundador i CEO de Facebook, Mark Zukerberg, ha declarat que “els productes de Oculus estan basats en tecnologia de Oculus” i s’ha posat davant d’un tribunal perquè creu les acusacions són falses.
Google Maps t’ajudarà a aparcar
Segons publiquen a Android Police, una nova versió de l’app de Google Maps detallarà el grau de dificultat per aparcar a la destinació marcada. Ho farà amb tres graus, limitat, mitjà i fàcil. El més interessant d’aquesta nova eina és que es podran alterar les rutes en funció dels aparcaments, encara que les dades que fa servir Google, de moment, no són en temps real. Són un càlcul aproximat de com sol estar de poblada de cotxes la zona.
Un estudi conclou que les portades dels videojocs són sexistes
Un estudi de la Universitat Complutense de Madrid ha determinat que les dones apareixen com un objecte sexual a les caràtules dels videojocs basant-se en les vendes entre 2011 i 2015. En aquest sentit, l’estudi assenyala que les caràtules representen a una dona “jove, guapa, hipersexualitzada i dependent d’un home”. A les caràtules de dos de cada deu videojocs comercialitzats a Espanya el 2015 apareix una dona amb el rol d’objecte sexual. La proporció en 2011 era d’un 24,5 per cent de caràtules amb dones hipersexualizades, una xifra que va baixar fins al 19,4 per cent en 2015 però que, segons el parer de les investigadores, segueix sent alta.
Presenten un curtmetratge protagonitzat només per robots
Preguntes com la relació futura entre robots i humans; Si arribaran a ser autoconscients i emancipar-se o què significarà ser humà en un futur altament tecnològic són les que el ROS Film Festival vol plantejar als espectadors i a la comunitat científica amb la seva primera edició de curtmetratges online protagonitzats exclusivament per robots.
Un dels objectius principals és precisament obrir el debat i convidar a la gent a pensar sobre una societat no tan llunyana, on compartim el dia a dia amb androides capaços d’interactuar i empatitzar amb humans o entre ells mateixos.
Google oferirà un servei de taxi sense conductor
Google ha registrat una patent per un sistema amb que els cotxes poden determinar una posició de recollida de passatgers i una destinació, tot això amb un contacte humà mínim. Els usuaris d’aquest suposat servei només necessitarien indicar on volen anar i els cotxes farien tota la resta per si mateixos. Per descomptat, per molt intel·ligent que sigui un cotxe, no pot fer front a les obres i els talls de carrers d’una gran ciutat, de manera que la pròpia patent parla també d’un altre sistema per determinar la millor localització segura on recollir a una persona, tenint sempre en compte la proximitat al punt on aquesta vol que la recullin.
Facebook provarà el seu sistema per detectar notícies falses a Alemanya
La xarxa social Facebook ha anunciat que en les pròximes setmanes llançarà una ofensiva a Alemanya per lluitar contra la propagació de notícies falses. L’empresa ha tancat un acord amb el portal de periodisme d’investigació Correctiv, que s’encarregarà de confrontar les informacions que es publiquen a la xarxa social. Facebook, que s’ha mostrat “confiada” en associar-se en un futur amb altres organitzacions del sector dels mitjans, incorporarà mecanismes perquè els usuaris puguin marcar una entrada com a potencial notícia falsa.
La tasca de Correctiv serà la d’analitzar les entrades sospitoses i, en cas que siguin identificades com informacions falses, incorporar-hi un advertiment respecte a la seva “dubtosa credibilitat”, així com un enllaç, quan sigui possible, a un article corresponent amb dades correctes.