El turisme al Baix Empordà es dona cita el dimarts 18 de febrer amb la segona edició de TOURISM, un esdeveniment impulsat per l’Escola d’Hoteleria i Turisme Baix Empordà que vol consolidar-se com un referent en la formació i el contacte entre professionals del sector. L’acte tindrà lloc a l’auditori Miquel Vincke i Meyer del Museu del Suro de Palafrugell i s’allargarà des de les 9:30 h fins a les 13:45 h.
L’objectiu de TOURISM és facilitar l’enllaç entre empreses i estudiants, oferint una jornada de formació i networking. L’alumnat del cicle superior de Gestió d’Allotjaments Turístics ha preparat un projecte innovador que els permet posar en pràctica els coneixements adquirits durant el curs en un escenari real. Durant l’acte, els estudiants faran d’amfitrions, gestionant l’organització i l’atenció als participants, entre els quals hi haurà representants d’hotels, càmpings, cases rurals i associacions turístiques de la Costa Brava.
Un dels punts forts de la jornada seran les ponències de quatre figures destacades del sector. La primera amb Cristina Fernández, especialista en Revenue Management i fundadora de Room Profit, que parlarà sobre estratègies de vendes de qualitat en un entorn turístic privilegiat. La segona anirà a càrrec d’Oriol Cabané, assessor de grans empreses en l’àmbit del benestar i el coaching, oferirà una ponència sobre l’eneagrama com a eina per al desenvolupament del talent.
Fran Arjonilla, expert en prevenció de riscos laborals, abordarà la importància de la seguretat psicosocial en el sector turístic. I, finalment, Pol Fagès, impulsor del turisme sostenible a través de l’empresa Tourismon i president de la Cambra de Comerç de Palamós, compartirà la seva visió sobre el desenvolupament responsable del turisme al Baix Empordà.
A més de les conferències, els assistents podran gaudir d’un coffee break a càrrec dels alumnes de cuina i pastisseria, que oferiran productes elaborats durant el curs. Aquesta pausa gastronòmica compta amb el suport de sis patrocinadors, entre ells Carníques Grassot SL, Font Comercial Paperera Baix Empordà, Darnés, Frufresc, La Fleca de l’Empordà i Cafès Cornellà. L’organització també ha comptat amb la col·laboració de Magda Floristes, Belart Amenities, Artesania Esteban Ferrer, Can Palé i Màrqueting Olfactiu Barcelona, que proporcionaran obsequis per als assistents.
Amb aquesta segona edició, TOURISM es consolida com una iniciativa formativa que busca crear sinergies entre els professionals del sector i els futurs treballadors de la indústria turística. La jornada ofereix als estudiants l’oportunitat d’interactuar amb empreses i conèixer de primera mà les últimes tendències del sector, mentre que les empreses poden descobrir nous talents i aportar la seva experiència a la formació dels alumnes.
L’esdeveniment és obert als professionals del turisme i l’hoteleria, que trobaran a TOURISM una oportunitat per intercanviar coneixements i establir noves connexions en un entorn dinàmic i enriquidor.