Aquest dijous, al Museu de la Mediterrània, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí i l’Entitat Municipal Descentralitzada de l’Estartit han reconegut la tasca de dos establiments locals en la gestió del reciclatge de vidre, en el marc de la campanya Banderes Verdes d’Ecovidrio 2024. Els guardonats han estat l’Hotel Panorama, destacat per la gran quantitat de vidre recollit durant l’estiu passat, i el Càmping Medes, reconegut per l’excel·lent qualitat del residu recollit.
L’acte ha reunit representants del món institucional i del sector ambiental. Ivan Costa, gerent d’Ecovidrio a Catalunya, ha presentat els resultats de la campanya d’enguany, subratllant que Torroella de Montgrí i l’Estartit són un dels nou municipis de l’Estat que han obtingut la prestigiosa Bandera Verda aquest 2024. A més, per primera vegada, els municipis han assolit el primer lloc al rànquing català i el quart lloc a escala estatal, consolidant-se com un referent en sostenibilitat i reciclatge.
Josep Maria Tost, consultor en economia circular i expert en residus, ha ofert una conferència durant la jornada. Tost, que va ser director de l’Agència Catalana de Residus del 2011 al 2021, ha analitzat els reptes futurs de la gestió de residus, amb especial atenció als canvis normatius que marcaran les noves obligacions reglamentàries per als municipis i establiments. La seva intervenció ha destacat la importància d’avançar cap a models de gestió més eficients i sostenibles.
L’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, i el president de l’Entitat Municipal Descentralitzada de l’Estartit, Genís Dalmau, han inaugurat l’acte. Tots dos han posat en valor la col·laboració entre institucions, empreses i la comunitat local per aconseguir aquests resultats. Segons Colomí, «el reconeixement com a municipi líder ens encoratja a continuar implementant polítiques que prioritzin la sostenibilitat i el compromís de la ciutadania amb el medi ambient».
La jornada s’ha tancat amb el lliurament dels guardons, seguit d’una fotografia de família amb tots els assistents. Aquest gest ha simbolitzat l’esperit col·lectiu que ha fet possible l’èxit d’aquesta campanya, impulsada per la recollida selectiva de vidre com a eina clau en la lluita contra el canvi climàtic i la protecció del litoral.